Eszenyi Enikő nem tanul a hibáiból, és Pásztor Erzsi is miatta hagyta ott a Játékszínt - többek között erről is beszélt nemrég Verebes István a Klubrádióban. A Jászai Mari-díjas színész és rendező, Kadarkai Endre „Szavakon túl” című műsorában mondta el véleményét a Vígszínház korábbi igazgatójáról.
Eszenyi még 2020-ban távozott a Vígszínház igazgatói posztjáról, miután több volt munkatársa is nyílt levélben írta meg, hogy felmondásukhoz az igazgató „verbális erőszaka” és „agresszív vezetői kommunikációja” is hozzájárult . Lemondása után a színház vezetését Rudolf Péter vette át, akit Karácsony Gergely nevezett ki az intézmény élére.
Eszenyi színésznőként tért vissza Budapestre, miután főszerepet kapott a Játékszín egyik darabjában, a „Csodálatos vagy, Júlia!”-ban. A darab február végi bemutatója azonban meghiúsult, mivel a színésznő elcsúszott a padlón a nyilvános főpróbán, és eltörte a csuklóját.
A balesetről Verebes most azt mondta, hogy „tehetséges, fantasztikus képességű nő, aki rendezőnek is nagyszerű, viszont azt hallom, hogy amikor a Játékszínben eltörte a csuklóját és hívták a mentőt, azt mondta, hogy hordágy. Erre mondták a mentők, hogy ha valaki eltöri a csuklóját, nem szoktak hordágyat hozni. Erre azt felelte, hogy én egy nemzeti kincs vagyok”. Verebes ezután hozzátette, hogy korábban is találkozott már „ilyen tehetséges emberekkel, akik elvesztik az eszméletüket”, és hogy Pásztor Erzsi is Eszenyi viselkedése miatta hagyta ott a Játékszínt.
Verebes szerint Eszenyi jelenlegi helyzetéért a 2019-ben elhunyt rendező, Marton László is felelős többek között. „Onnantól, amikor Eszenyi Enikőnek hagyta megrendezni az Antonius és Kleopátrát úgy, hogy ő maga játszotta Kleopátrát, amihez egyébként semmi köze nincs, és szegény Kaszás Attila volt Antonius, akinek ehhez szintén semmi köze nincs, onnantól kezdve nem volt megállás. Ott meg lett szédítve Enikő.” „Miért nem elég, ha valaki tehetséges, miért kell neki még hatalmat is gyakorolnia?” - tette fel végül a rendező a költői kérdést.