A Sunday Times oknyomozó riportja szerint 5 millió fonttal (körülbelül kétmilliárd forinttal) tartozik a Wizz Air a brit utasoknak összesen 881 bírósági ítélet szerint.
A Sunday Times arról írt, hogy a járvány megviselte a légitársaságot, az akkor távozott személyzet azóta sem tért vissza, viszont a késések és törlések száma egyre csak nőtt, ami miatt rengetegen követelnek kártérítést a légitársaságtól. Tavaly decemberben a brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) elítélte a légitársaságot, amiért elfogadhatatlanul bánik utasaival, és azt is hozzátették, hogy a kezeletlen panaszok száma sokkal magasabb a Wizz Airnél, mint más légitársaságoknál.
A brit utasok azután fordultak bírósághoz, hogy a légitársasággal nem sikerült rendezni a problémát, de van olyan bírósági ítélet, amely 2018-ban született, és a légitársaság azóta sem hajtotta végre az ítéletben foglaltakat.
A brit törvények értelmében ugyanis, ha a járat kettő vagy annál több órát késik, akkor az utas 220 font és 520 font közötti kártérítésre jogosult. Ha pedig kevesebb, mint 14 nappal az indulás előtt törlik a járatot, akkor a légitársaságnak kötelessége alternatív utazási módszerrel gondoskodnia vagy hét napon belül megtérítenie a jegy teljes összegét.
Az utasok többsége a késések és a járattörlések miatt panaszkodott, de olyan panaszok is akadtak, hogy az utasok nem tudtak online becsekkolni rendszerhiba miatt, ezért pótdíjat fizetve ezt a reptéren kellett megtenniük.
Sok légitársaságnál automatikusan jár a kártérítés, de a Wizz Airnél ehhez ki kell tölteni egy online űrlapot. A CAA azt tanácsolta az utasoknak, hogy ha nem kapnak választ nyolc héten belül, akkor forduljanak a Wizzair alternatív panaszkezelési szervéhez, az AviationADR-hez, amely a Sunday Times szerint 2020 óta nem frissítette a weboldalát. Az utasokat tovább dühíti az, hogy amikor megpróbálják felvenni a kapcsolatot a légitársaság ügyfélszolgálatával, akkor választhatnak aközött, hogy egy chatbottal beszélgetnek vagy egy magas díjú telefonszolgáltatáson.
Update: a WizzAir nyilatkozata a témáról:
„Az iparágat sújtó problémák miatt felgyülemlett tavaly nyári kárigények feldolgozása lassabb volt, mint ahogyan terveztük. Bár a jövőben is előfordulhatnak olyan késéssel vagy járattörléssel járó esetek, amelyekre nincs ráhatásunk, a tavalyi év tapasztalataiból tanulva idén felkészültebben várjuk a repülés szempontjából legforgalmasabb időszaknak számító nyarat. A tavalyi évhez képest jelentősen több ügyfélszolgálati munkatárssal dolgozunk, emellett továbbfejlesztettük az ügyfélszolgálati képzésünket, a minőségellenőrzést, a chatbotunkat és még nagyobb hangsúlyt helyezünk arra, hogy önkiszolgáló funkciókkal támogassuk utasainkat, amelyek célja, hogy még gyorsabb segítséget nyújtsunk az utazás és az esetleges fennakadások esetén egyaránt. A Wizz Air tehát nem csak Nagy-Britaniában, de Magyarországon is megtette a megfelelő lépéseket azért, hogy az utasok számára még élvezetesebb legyen az utazás.”