A városvezetés által korábban meghirdetett „túlélőprogram" részeként huszonnégymilliárd forintos hitelt vesz fel a Budapesti Közlekedési Központ: áprilisban írtuk meg, hogy nyárra a főváros fizetésképtelenné válhat, elsősorban az aránytalan mértékű állami terhek, például a szolidaritási adó miatt - ezért Budapest be is perelte a kormányt.
Karácsony Gergely főpolgármester akkor azt mondta, a főváros meg tudja oldani azokat a válságokat, amik nem belpolitikai természetűek - így a covid vagy az energiaválság -, de a kormány „Budapest-ellenes politika mellett kötelezte el magát”. Az év első négy hónapjában a főváros működési költségeinek 58 százaléka a közösségi közlekedésre, 38 százaléka a kormány finanszírozására, 20 százalék a szolidaritási hozzájárulásra ment el: 2018-ban, Tarlós István fideszes főpolgármester idején csak ötmilliárd forint szolidaritási adót kellett befizetniük az államnak, idén viszont 58 milliárdot.
Hogy a likviditási problémák ne tegyék működésképtelenné a fővárosi közszolgáltatásokat, a közösségi közlekedést biztosító BKK egy 24 milliárdos „áthidaló" hitelt vesz fel, amit kisebb részben rezsimegtakarításokból, nagyobb részben a Budapest 150. születésnapja alkalmából szervezett programsorozatra elkülönített forrásokból biztosítanak.
(via MTI)