Kormánypropaganda és állami hirdetések legyártása és terjesztése, valamint rendezvények szervezése. Ezekre kaptak lényegében monopóliumot Rogán Antaléktól Balásy Gyula cégei. És mindez továbbra is óriási üzlet - derült ki a most publikált éves mérlegekből.
Szerződések garantálják, hogy a központosított állami kommunikációs piacon 2016 óta más nem rúghat labdába, csak Balásy két cége: a New Land Media és a Lounge Design.
Ezen a két cégen 2016 óta hihetetlen összeg: 450 milliárd forint folyt át.
És ebből nemcsak bombázni lehet plakátokkal a választókat, de bőséges hasznot is hoz.
44 milliárd forintos adózott nyeresége volt a két cégnek 2016 óta. Csak tavaly 10 milliárd forint hasznot hoztak a propagandagyártásban utazó Balásy-vállalkozások.
Ezt nem is hagyják a cégekben.
Több mint 30 milliárd forintot vettek ki osztalékként 2016 óta. Csak tavaly majdnem 10 milliárdot.
És nemcsak az állami kommunikációban van monopóliuma Balásy érdekeltségeinek, rendezvényszervezőként is hasonló kiváltságot élvez. 2018 végén szállt be a Moonlight Event - azóta Lounge Eventre átnevezett - céggel a piacra, a bevételeken azonnal meglátszódott, aztán jött a covid, ami a rendezvényszakma számára maga volt a pokol. A Moonlight azonban kapott olyan állami megrendeléseket, amikkel minimalizálni lehetett a veszteségeket, hogy aztán döbbenetes ugrást produkáljon. A 2020-as 3,8 milliárdról 2021-ben 23, tavaly már 63 milliárdra ugrott a cég árbevétele. Az adózott eredménye a 2021-es 3 milliárdról 9 milliárdra nőtt.
A Lounge Eventből Balásy 9,3 milliárdos osztalékot vett ki.
A rendezvényszervezés technikai lebonyolítására is van Balásy-cég. A Visual Europe Zrt. árbevétele a 2021-es 8 milliárdról 14 milliárdra nőtt. Az adózott eredménynél az emelkedés még döbbenetesebb: a 2021-s 280 millióról 6,4 milliárdra nőtt a haszon.
3 milliárdot osztalékként ebből a cégből is kivettek.