Szijjártó Péter újabb elektromos autóiparhoz kapcsolódó beruházást jelentett be a japán Denso céggel közösen hétfőn. A 25 milliárd forintos fejlesztésből az állam 3,6 milliárd forinttal veszi ki a részét, mondta a külügyminiszter. A Denso 1997-óta gyárt autóalkatrészeket Székesfehérváron, a beruházással eddigi üzemét elektromos és hibrid autók alkatrészeire szakosodott divízióval bővíti.
Manapság szédítő ütemben érkeznek az elektromos autóipari beruházások az országba: Szijjártó csupán pár nappal ezelőtti kínai utazása után említette, hogy hamarosan egy újabb top tízes, kínai akkumulátorgyártó jön Magyarországra.
A hétfői hivatalos bejelentésen a külügyminiszter ezen a téren már csillagászati magasságokba vizionálta az országot. A nemzetközi elektromos autóipar forradalmi megújulásáról, a keleti nyitás stratégiájának sikeréről, illetve arról beszélt, hogy a jövőben „azok az országok tudják fenntartani a gazdasági növekedési pályájukat, amik az elektromos autóipar beruházásait magukhoz tudják vonzani”.
Már nem először arról is beszélt, hogy
„bár a lakosságszámát tekintve Magyarország csak a 95. helyen áll a világban, az elektromos akkumulátorok gyártásában a negyedik a globális rangsorban, és ha lezárulnak a jelenlegi beruházások, akkor feljön a második helyre.”Ezzel szemben egy korábbi cikkünkben foglalkoztunk azzal, hogy gazdasági szakértők szerint valójában miért tereli magát nagyon drága csapdába az ország, amikor az akkuiparra építi a jövőt. A főbb problémák, hogy
(MTI)