Rendőrség: Spontán versenyzés okozta az Árpád hídi halálos balesetet

belföld
2023 július 07., 10:23

Gyorshajtás és három autó versenyzése okozta a múlt hétvégén, szombat hajnalban bekövetkezett Árpád hídi tragédiát, amelyben meghalt egy 26 éves kerékpáros – hangzott el pénteken Balogh Ádám ezredes, a BRFK Közlekedésrendészeti főosztályvezetőjének sajtótájékoztatóján.

A balesetet okozó Mercedes sofőrjét a kórházi ellátás után pénteken előállították, őrizetbe vették, és kezdeményezték a letartóztatását. A férfi, aki korábban két anyagi káros balesetet okozott és 13 büntetőpontja volt, elismerte a felelősségét. A baleset utáni vizsgálat szerint ittas vezetés vagy kábítószer-használat gyanúja egyik sofőrnél sem merült fel. Azt, hogy illegálisan fel volt-e tuningolva valamelyik autó, még vizsgálják.

Az előzményeket ismertetve Balogh Ádám elmondta (és térfigyelő kamerák felvételein be is mutatta): a baleset előtt három autó vett részt egy spontán kialakuló versenyben. A Mercedest egy BMW-s a Róbert Károly körúton, egy piros lámpánál érte utol. Miután a lámpa zöldre váltott, a mercedeses balról, a BMW-s szabálytalanul,a kanyarodó sávból előzött meg több autót. Egy másik BMW-s kissé lemaradva követte őket.

A Mercedes sofőrje azt mondta, azért gyorsított, mert úgy érezte, hogy a BMW rátapadt, a BMW-s azt mondta, a Mercedestől függetlenül gyorsult, a szemtanúk szerint viszont egyértelműen úgy tűnt, hogy versenyeznek, a BMW-s lekövette a Mercedes mozgását - mondta Balogh Ádám. A spontán versenyben egy harmadik, a sebességkorlátozást szintén túllépő BMW-s is részt vett.

Balogh Ádám azt mondta: a Mercedes vezetője "intenzív gyorsításba kezdett" a híd közelébe érve, és mivel az eleve 612 lóerős autója 690 lóerősre volt átalakítva, 1-2 másodperces lemaradással követte őt a 190 lóerős BMW (a harmadik BMW-s szintén gyorshajtott, de 7-9 másodperc lemaradással követte őket). A Mercedes a Népfürdő utcánál balra csúszott, a sofőr jobbra próbált ellenkormányozni, ez nem sikerül, átszakította a korlátot, és ekkor gázolta halálra a 26 éves, a bicikliúton szabályosan közlekedő, kivilágított kerékpárost.

A RACE-001 rendszámú Mercedest vezető extrém gyorshajtó letarolta az úttestet a bicikliúttól elválasztó szalagkorlátot, így sodorta el a kerékpárost. Ezután visszacsapódott az útra, ahol a harmadik helyen haladó BMW-ssel ütközött (a közvetlenül mögötte lévő autós ki tudta kerülni az ütközést, ő hívta a segélyhívót). A két sofőr súlyos sérülésekkel került kórházba. A szakértői vizsgálat megállapította: műszaki hibája egyik autónak sem volt, de a Mercedesben ki volt kapcsolva a menetstabilizátor. A szakértő szerint a Mercedes a balesetet megelőzően legalább 137 km/órás sebességgel haladt, és az ütközés után még 70 métert sodródott az úton.

A gyorsulási szövetség elnökhelyettese az RTL-nek azt nyilatkozta, közvetetten ismeri a Mercedest vezető férfit, nem tartja gyakorlatlan sofőrnek, tudomása szerint sok gyorsulási és pályaversenyre járt. Az eset után Karácsony Gergely sebességmérő kamerák felszerelését ígérte, az ügyből politikai adok-kapok lett. A Lakmusznak ebben a cikkében utánajártunk, hogy tényleg akadályozza-e az állam, hogy az önkormányzatok traffipaxokat telepítsenek.