Magánszemélyeknek, kis és valamivel nagyobb szállásadó partnereknek is óriási összegekkel tartozik hetek óta a Booking.com. Van hazai károsult, aki több mint 10 millió forintnyi összeget vár hiába, de a nemzetközi fórumokon is rengetegen jelezték, hogy nem jött meg a pénz.
A Booking.com az egyik legnagyobb nemzetközi szállásszervező cég, az apartmanok Facebookja – vagy Tindere. A kisebb szállásadóknak így nem kell marketingre, social media kampányokra, weboldalra, virtuális bankkártyás rendszerre költeniük, és nem kell munkaerőt sem felvenniük arra, hogy foglalásonként nyomon kövessék a tranzakciókat, behajtsák a lemondásokat. Cserébe sok esetben a pénzt sem ők, hanem a Booking szedi be a vendégektől.
Ha a náluk lefoglalt szállásunkat lemondják, vagy kiderül, hogy az valójában nem is létezik, a visszatérítést is a Booking intézi. A cég a fizetési rendszer karbantartására hivatkozva sok esetben június óta tologatja a ki- és visszafizetések határidejét.
Teljesíti az elmaradt kifizetéseket a Booking.com – közölte hétfőn az online szállásközvetítő cég, azután, hogy a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított ellene. Ennek ellenére a Booking közel másfél hónap és számos önkényes határidő-módosítás után még mindig sok szállásadónak és magánszemélynek tartozik: az elmúlt hetekben a hazai és nemzetközi Facebook-csoportokat is ellepték a pénzt követelő bejegyzések és kommentek. Egy nagyobb méretű budapesti hostelnek például több, mint 10 millió forinttal tartoznak, a kisebb külföldi partnerek felé nem ritkák a forintban számolva 7-8 milliós tartozások. Akad olyan is, nem is egy, akinek először júliusra, majd augusztusra, aztán szeptemberre tolták a kifizetés határidejét.
Olvasd tovább
4 forintért!
Az
első 1000 új előfizető
most szinte ingyen kipróbálhatja, milyen a Kör tagjának lenni.