Vidnyánszky Attila levélben utasította vissza a Nemzeti Színház egyik produkciójának Színikritikusok díjára való jelölését. Ráadásul nem a saját, hanem meghívott művészei díjaival tesz így: a Numen / For Use díszlettervező csapat és Ivana Jonke díszlettervező jelölését utasítja vissza.
Levelében azt írta, meglepődve tapasztalta, hogy a Nemzeti Színház egyik produkciójának alkotóit is jelölték. Korábban Tompa Andreával közölte, hogy a Színházi Kritikusok Céhe jelölési eljárását hosszú évek óta szakmaiatlannak és politikailag motiváltnak tartja, és nem szeretné semmilyen módon legitimálni ezt az ideológiai szándékot.
Az előzmény egy 2018-as levélváltás volt, amikor a kritikusok a legjobb előadás díjára jelölték a Vidnyánszky által rendezett Bánk bánt, ugyancsak a Nemzeti Színházból. Ebben a levélben az igazgató azt kérte a céhtől, hogy „állítsanak más jelöltet az általa rendezett előadás helyére”, a céhet politikai elfogultsággal vádolta.
A Színházi Kritikusok Céhe nem vonja vissza a jelölést, mert az szuverén kritikusok egyéni ízlésén alapszik.
Válaszlevelükben azt írták, díjuk szavazati struktúrája úgy működik, hogy minden szavazásra jogosult kritikus külön szavazólapot kap, amelyen a többiektől függetlenül írja be saját jelöltjeit minden kategóriában. Ezt végül a szavazatszámlálók összesítik, az eredményt pedig csak ők ismerik a díjátadó napjáig.
A díjátadó után az összes szavazólapot nyilvánosságra hozzák, és a Színház folyóiratban (az idei évtől a szinhaz.net weboldalon) közzéteszik. A rendszert azért így alakították ki, mert ez tükrözi a lehető legtisztábban, legigazságosabban, a leginkább átláthatóan az összes szavazó céhtag véleményét.