A New York Timesban közzétett nagy fizetett cikkben reklámozza Budapest turisztikai célpontjait az állami tulajdonban lévő Magyar Turisztikai Ügynökség.
„Fedezze fel a magyar főváros gazdag örökségét és stíluskavalkádját, a barokk várpalotától és a modern kulturális központtól kezdve a Michelin-csillagos éttermeken át a pazar termálfürdőkig.”Ezzel a bevezetővel kezdődik az anyag, ami azonnal egy jókora bakival folytatódik. A bevezető után, de még a cikk szövegének kezdete előtt egy fotó látható, amin a Lánchíd budai hídfője van a kémbank épületével, a Duna túloldalán a Parlamenttel, valahonnan a várhegyről fotózva.
A képaláírás a következő:
„Budapest 19. századi fellegvárából, a város legmagasabb pontjáról lenyűgöző kilátás nyílik a Dunára.”A „19. századi fellegvár” leírás a Citadellára illene, de a fotó nem onnan, hanem a várból készült – csakhogy egyik sem a város legmagasabb pontja. A közelében sincsenek. Az a János-hegy a kilátójával, ami a tengerszinthez képest durván kétszer olyan magasan található, mint a Citadella és háromszor olyan magasan, mint a Várhegy.
A cikk ezután először a következő látnivalókra és potenciális turistacélpontokra hívja fel az amerikai fizető közönség figyelmét:
Olyan figurákat megszólaltatva, mint Merker Dávid, a városi sétákra szakosodott Hosszúlépés, járunk? alapítója és Zoboki Gábor építész, a MÜPA tervezője.
Ezután jönnek az ajánlott éttermek:
Utóbbi az Orbán Viktor veje, Tiborcz István tulajdonában lévő BDPST érdekeltsége. A Budapest gasztronómiájáról szóló részben hosszan nyilatkozik Langó Tamás, a BDPST Group „executive sommelier”-je. A BDPST csoport egyik cégének, a BDPST Konceptnek Orbán legidősebb lánya, Ráhel az ügyvezetője. Orbán Ráhel a színfalak mögött évek óta alapvető befolyással van a reklámcikket fizető MTÜ tevékenységére. Ezt korábban maga Guller Zoltán, a szervezet vezetője is elismerte.
Langón kívül megszólal Széll Tamás séf, a Stand és a Stand25 éttermek létrehozója, és Niszkács Anna, az Onyx tulajdonos-ügyvezetője.
A cikk lecsengetéseként Budapest gyógyfürdőivel ismerkedhetnek az amerikai olvasók, kalauzuk itt Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. marketingigazgatója.
Az írást záró szlogen pedig arra biztatja a turistákat, hogy fedezzék fel Budapest mindkét felét.