Az X közösségi médiaplatform, korábbi nevén a Twitter bejelentette, hogy új előfizetési modellt tesztel, amelynek keretében 1 dolláros éves díjat számít fel az alapfunkciókért – írja a Reuters.
A „Not A Bot” elnevezésű új előfizetés a felhasználóknak a platform webes változatán
fog díjat felszámolni.
Az új előfizetési modell bevezetését a botok és a spammerek elleni küzdelemmel indokolta az Elon Musk tulajdonában lévő cég. A díj a terveik szerint országonként változik majd az árfolyamok függvényében.
Az új módszert először az új-zélandi és a Fülöp-szigeteki felhasználóknak vezetik be.
A tesztelés a meglévő felhasználókat nem érinti. Azok az új felhasználók azonban, akik nem akarnak fizetni, csak a posztok megtekintésére és olvasására, videók megtekintésére és fiókok követésére lesznek képesek.
A botok vitatott kérdésnek számítanak Elon Musk számára, aki tavaly vásárolta fel a céget. Júliusban az X bevezette a tweetek megtekintésének korlátozását azzal az indoklással, „hogy biztosítsa a felhasználói bázis hitelességét”.
A Reuters felidézi: október elején egy forrásuk arról számolt be, hogy Linda Yaccarino, az X vezérigazgatója találkozott az X hitelezőivel, ahol elmondta: a vállalat az előfizetési szolgáltatás három szintjét fogja tesztelni.