70 többletpontot is kaphatnak az egyetemi felvételin azok a középiskolások, akik elvégzik az MCC programját

oktatás
2023 október 20., 05:18

Akár 70 többletpontot is kaphat több egyetemen az a középiskolás, aki elvégzi a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Középiskolás Programját, tudta meg a Partizán.

2024-től a győri Széchenyi István Egyetem, a jövőben pedig már a Szegedi Tudományegyetem, Pécsi Tudományegyetem, Debreceni Egyetem, valamint Miskolci Egyetem is pontként fogják elszámolni az MCC középiskolás programbizonyítványát, amivel így akár egy nyelvvizsgát is ki lehet váltani.

Aki elvégzi az MCC programját 15 és 70 közötti többletpontot kaphat (az összesen 100-ból), míg egy nyelvvizsgáért 36-50 pontot, egy emelt szintű érettségiért pedig 50 pontot.

A Partizán értesülését az MCC is megerősítette:

„A program célja, hogy a középiskolai tananyagot kiegészítve segítse a pályaválasztást, felkészítse a diákokat a sikeres továbbtanulásra, és kezdő támogatást nyújtson egy hosszabb távú karrierút tervezéséhez is. A 2002 óta működő programban jelenleg 24 helyszínen 4500 középiskolás diák tanul, akik szombati intenzív képzési alkalmakon, klubdélutánokon, valamint e-learning-kurzusokon vesznek részt. A KP-s diákok egy sikeres félév teljesítése érdekében szemeszterenként legalább 30-40 órát töltenek tanulással, az iskolai tevékenységükön felül.”

Az MCC programját janicsárképzőnek is szokták csúfolni az ideológiai nevelés miatt. A Partizán azt írja, hogy a Középiskolás Program ártatlanul indul és a pozitív megerősítésre alapoz, a lényege pedig az online kurzusokban és a személyes részvételben rejlik. Az online kurzusok jellemzően ideológiamentes, általános tudást adnak át például olyan területeken, mint a közgazdaságtan, a jog, a pszichológia vagy az irodalom. A személyes kapcsolat az MCC-vel a különböző klubdélutánokon, valamint „KP szombatokon” testesül meg. Ezek az alkalmak már közéletileg átszínezettebbek. Általában előadásokkal indulnak, amelyek témája gyakran történelmi, környezetvédelmi, társadalmi vagy politikai jellegű, ezeket pedig jellemzően egyoldalúan, ellenvélemény bemutatása nélkül tálalják a résztvevők számára. A nap második felében a diákok interaktív workshopokon vesznek részt, ahol – moderátori segítséggel – átbeszélik, feldolgozzák az előadás anyagát.