Az Egységes Oroszország párt képviselői a Meduza híre szerint módosítócsomagot nyújtottak be az Állami Dumához, amelyben az idegen szavak és kifejezések korlátozását kezdeményezik a nyilvánosságban, beleértve az üzletek kirakatait, a hirdetéseket és a médiát. Az értelemszerűen orosz nyelvű dokumentummal a parlament honlapján lehet megismerkedni.
A tervezet indoklása szerint a cél az orosz nyelv védelme, a kezdeményezőket ugyanis nyugtalanítja, hogy a különböző akciókról, kedvezményekről, kiárusításokról szóló hirdetményekben elharapódzott az „idegen nyelv” használata.
A képviselők a fogyasztók jogairól szóló törvényt egészítenék ki azokkal a passzusokkal, amelyek az államnyelv kizárólagos használatát irányoznák elő a fenti esetekben. A nemkívánatos szavak és kifejezések közül fel is sorolnak néhányat, ilyen a coffee, a fresh, a sale, a shop és az open. A márkanevekhez megengedően viszonyulnak a kezdeményezők, azokat szerintük sem szükséges lefordítani.
A módosítások nem korlátozódnának a kereskedelemre és a fogyasztókra, a tervezet szerint belenyúlhatnak a hirdetésekről, a tömegtájékoztatásról és a városképvédelemről szóló törvényekbe, ezeken a területeken is prioritást biztosítva az orosz nyelvnek. A fentiekkel összhangban az államnyelvről szóló jogszabályba is bekerülne egy passzus, amely szerint annak védelme hozzájárul az összoroszországi polgári, kulturális és nyelvi identitás gazdagításához és megőrzéséhez.
Amennyiben a Putyin-párt e képviselőinek kezdeményezése elnyeri a többség támogatását, 2025. január 1-jével léphet majd életbe.