15 milliárd 495 millió forint értékben kötött kommunikációs szerződéseket a harmadik negyedévben a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a vonatkozó beszámolója alapján – vette észre a Media1.hu a Közbeszerzési Értesítőben.
A kiírt 39 kommunikációs szerződésből 39-et a harmadik negyedévben is Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. kapták meg, úgy, hogy a tendereken egyedül indultak.
A Média1 azt írja, miután az állami cégek, intézmények és minisztériumok megbízásából megkötött szerződések értéke a második negyedévben 13,1 milliárd, az elsőben pedig 14,2 milliárd forintot tett ki, így összesítve már közel 42,8 milliárd forint ment el az állami kommunikációra ebben az évben októberig.
Ahogy írják, a 15,5 milliárd több, mint feléért, közel 8 milliárd forintért a Rogán-tárca fizet közvetlenül, az ezzel kapcsolatos szerződés célja szerint: „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása”.
A nagyobb szerződő partnerek között szerepel a magyar autó- és motorsportban érdekelt HUMDA Zrt. nettó 1 milliárd 90 millióval, a Magyar Posta és leányvállalata 1 milliárd 353 millió forinttal, a Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. részére nettó 1 milliárd 181 millióval és az Áder János-féle Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány is 600 millió forinttal.