Több mint 4 milliárd forintot költöttek a kormánypárti hirdetők a Facebookon 2019 óta

POLITIKA
2023 december 01., 09:06

Négy és fél év alatt 10 milliárd forintot költöttek a Facebookon a magyar hirdetők politikai jellegű tartalmak népszerűsítésére. Ebből körülbelül 3 milliárdot a tavalyi választási kampányban fizettek ki - derül ki a Telex összesítéséből.

A magyar politikai hirdetők költései kiemelkednek a közép-kelet-európai mezőnyből, még a nálunk négyszer népesebb Lengyelországot is több mint 1 milliárd forinttal előzzük.

A költéseket oldaltulajdonosokra lebontva a kormányoldal brutális fölénye rajzolódik ki. A Megafon egymagában több mint 1,3 milliárd forintot költött, de a Fidesz is csak kicsivel marad el a milliárdos határtól. A különböző kormánybarát szereplők költései együtt pedig a 4 milliárd forintot is bőven meghaladják.

Deák Dániel, kormánypárti influenszer
photo_camera Deák Dániel, kormánypárti influenszer Fotó: Németh Dániel/444

A politikusok listáját Márki-Zay Péter vezeti 229 millió forintos költéssel, Orbán Viktor (171 millió) és Karácsony Gergely (156 millió) előtt. Ezek az adatok viszont közel sem a teljes képet mutatják, mert pártok, frakciók és önkormányzatok oldalai is szokták hirdetni politikusok tartalmait.

A magyar politikai hirdetői térről egyébként sokat elárul, hogy ha csak a személyes Facebook-oldalakat nézzük, az elmúlt négy és fél évben Deák Dániel költötte a legtöbbet (254 millió).