A Japan Airlines légitársaság vezetői szerint kapott leszállási engedélyt az az utasszállítójuk, amely leszállás közben a parti őrség repülőgépének ütközött és kigyulladt kedden Tokióban.
A parti őrség gépén 5 ember életét vesztette, míg az utasszállító 397 utasának és személyzetének sikerült elhagynia a gépet még azelőtt, hogy a lángok az utastérben is felcsaptak volna.
A japán közszolgálati műsorszolgáltató, az NHK úgy tudja, hogy a baleset oka a légiforgalmi irányítás és a kisrepülőgép közötti kommunikációban keresendő. Az NHK meg nem nevezett közlekedési minisztériumi forrásokra hivatkozva azt közölte, hogy a légiforgalmi irányító engedélyt adott a Japan Airlines repülőgépének a leszálláshoz a C kifutópályára, a parti őrség gépét pedig arra szólította fel, hogy ugyanennél a kifutópályánál rövid ideig várakozzon. A parti őrség egy forrása szerint viszont a gépük felszállási engedélyt kapott a légiforgalmi irányítótól.
A Japan Airlines keddi sajtótájékoztatóján arra a kérdésre, hogy az utasszállító megkapta-e a leszállási engedélyt, az illetékesek azt felelték, hogy „a mi értelmezésünk szerint megkapták.” A légitársaság és a közlekedési minisztérium azonban a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva nem kívánta közvetlenül kommentálni a repülésirányítók és a két gép közötti kommunikációt.
A hanedai reptér irányítótornyában készült felvételeken, amelyek online is élőben követhetők, az biztos, hogy elhangzik, hogy a Japan Airlines gépe „folytassa a megközelítést”.
A hatóságok már vizsgálják az elszenesedett romokat és a nyomokat a kifutópályán.
FRISSÍTÉS: A japán hatóságok a légiforgalmi irányítók és a repülőgép személyzete között zajló beszélgetés leirata alapján megállapította, hogy a parti őrség gépe nem kapott engedélyt a felszállásra. Az utolsó utasítás, amelyet a légiirányító adott nekik, az volt, hogy guruljanak a C5-ös kifutópálya várakozó pontjáig. Noha a baleset egyetlen túlélője azt állítja, volt engedélyük a felszállásra. (Guardian)