A szépségiparban még mindig gyakori a borravaló: a vendégek úgy érzik, kell adni, mert az a szokás.
Vannak, akik következetesen kitartanak amellett, hogy egyébként is megfizetik a szolgáltatás árát, míg mások több ezer forintot is hajlandók otthagyni.
Nem véletlen, hogy a vendégek szokásnak, hagyománynak élik meg, hogy adjanak a fodrásznak, körmösnek, kozmetikusnak borravalót, a szokás egészen a 1900-as évek elejére nyúlik vissza.
Az úrinők azért adták a borravalót, hogy ezzel előzzék meg a pletykákat, a szocializmusban a vendégek így érték el a jobb minőséget.
Ha körbekérdezünk ismerőseink körében, hogy ki mennyi borravalót szokott adni különböző szolgáltatásokért, hamar egyértelművé válhat, hogy a legtöbben az éttermekben és a különböző szépségipari szolgáltatóknak élnek ezzel. Sokan azt mondják, hogy mivel az éttermeknél a legtöbb helyen beépítették a borravalót a szervizdíjba, ott már nem adnak, de fodrásznak, körmösnek, kozmetikusnak kérdés nélkül, míg mondjuk egy masszőr vagy csontkovács esetében fel sem merül ez. De miért alakult ki az az általános nézet, hogy a szépségiparban dolgozóknak illik adni?
Mennyi az annyi?
50% kedvezmény
Csatlakozz a Körhöz most fél áron, és olvass tovább!
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!