Az amerikai légügyi hatóság (FAA) jelentése szerint a hétvégén egy, az atlantai nemzetközi repülőtéren felszálláshoz készülődő Boeing 757-esnek kipattant a helyéről és elgurult az orrkereke – írja a Reuters.
A szombati, de most napvilágra került eset olyan időszakban történt, amikor eleve vizsgálat folyik a gyártó gépeinek ügyében, miután az Alaska Airlines egyik 8 héttel korábban üzembe állított, vadonatúj Boeing 737 MAX 9 gépének felszállás után kiszakadt az oldala a levegőben. AZ FAA ezek után 171 MAX 9s felszállását tiltotta meg. A hatóság később azt ajánlotta, hogy a 737-900ER modellek tulajdonosai vizsgáltassák át az ajtók egyik alkatrészét, mert azokat több légitársaság szerelői is kilazulva találták az átvizsgálás során.
Az FAA gyorsjelentése szerint a mostani orrkerekes esetben senki sem sérült meg a 184 utas és a hatfős személyzet közül a Hartsfield-Jackson repülőtéren. A jelentés úgy fogalmaz, hogy a már a felszálláshoz várakozó gépnek “levált az orrkereke és legurult a lejtőn.” A kolumbiai Bogotába tartó utasokat később egy másik géppel vitték el.
A Boeing egyelőre nem válaszolt a sajtó kérdéseire.
Pont egy hete történt némileg hasonló eset a göteborgi reptéren. Itt egy Amszterdamba tartó Boeing 737-800-asnak esett le az orrkereke csúszott le a betonról futóműproblémák miatt a felszállás előkészületei közben. A fedélzetén 126 utassal és hatfős személyzettel guruló gép a kifutópályáról kicsúszott a fűbe, de senkinek sem esett baja.
update: A cikk első változatában tévedésből arról írtunk, hogy a svédországi balesetben leesett a Boeing orrkereke is. Pedig erről nem számoltak be a hírforrások, csak arról, hogy valami történt a futóművel és a gép lecsúszott a fűbe.