A Nagy Városi Svindli: tökéletes járműnek tűnt az e-bicikli, 8 hónapig teszteltem, aztán kiderítettem a szörnyű titkot

teszt
február 24., 16:48
  • Nyolc hónapon át minden nap teszteltem Budapest utcáin, hogy a gyakorlatban milyen városi jármű a rásegítéses elektromos bicikli.
  • Munkába, bevásárolni, horgászni és mulatni is ezzel jártam, télen-nyáron.
  • Előtte robogóztam, így az e-bringát a legpraktikusabb urbánus közlekedési eszközzel is össze tudtam hasonlítani.
  • Hogy milyen városi jármű az e-kerékpár? Röviden: szinte tökéletes.
  • Gondoltam mindaddig, amíg meg nem tudtam egy apróságot, amit a bringakereskedők nem véletlenül próbálnak minden eszközzel eltitkolni.
  • Az e-bicikli ezzel együtt is remek dolog.

33 éve vagyok robogós, annyit ültem motoron, hogy néha már úgy éreztem magam, mint egy kipufogógázt fingó kentaur, de az utóbbi 8 hónapban mindenhová elektromos bringával jártam Budapesten. Miután felmerült bennem a gondolat, először kölcsönkértem pár napra a csajomét, neki és a húgomnak is jó élményei voltak a korábban ajándékba kapott elektromos bringáikkal. Nagyjából a harmadik nap estem szerelembe a műfajjal, gyorsan visszaadtam a kölcsöngépet, és vettem magamnak egy, a belépőszintnél eggyel drágább, cserébe leértékelt modellt a Decathlonban 500 ezer forintért, azt hajtom 2023 júniusának közepe óta.

Ez az utcán látható e-bringák túlnyomó többségéhez hasonlóan úgynevezett pedelec vagy rásegítéses e-bicikli, ami annyit tesz, hogy nem úgy működik, mint egy elektromos roller, hanem rendesen taposni kell a pedálját, a tekerésbe pedig csak besegít az elektromos motor. Ezt a tesztet azok kedvéért írtam, akik fejében megfordult egy e-bringa beszerzése.

Az e-bicikli lényege

Az e-bicikli lényege nem a sokat emlegetett praktikussága, hanem egy érzés, ami valamivel kevésbé jó ugyan, mint az orgazmus, cserébe sokkal tovább tart.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már tagja vagy a Körnek? Itt tudsz belépni.