Az előzetes vizsgálat szerint a turbulenciába keveredett Singapore Airlines repülőgép 4,6 másodperc alatt 54 métert veszített a repülési magasságából a múlt keddi incidens során.
Mint arról korábban beszámoltunk, egy durva turbulencia miatt egy utas szívrohamban meghalt, és legalább harmincan megsérültek egy Londonból Szingapúrba tartó repülőgépen, amely végül a célállomás előtt kényszerleszállást hajtott végre Bangkokban. Radaradatok alapján sokan jutottak arra az ijesztő következtetésre, hogy a repülőgép 3 perc alatt 1,8 kilométert zuhant, azonban nem zuhanásról, hanem ekkor már szándékos süllyedésről volt szó.
A szingapúri nyomozók kinyerték a repülőgép repülési adatrögzítőjében és a pilótafülke hangrögzítőjében tárolt adatokat. A Közlekedésbiztonsági Nyomozó Iroda (TSIB) előzetes megállapításai a gravitációs erő (G) és a magasságcsökkenés gyors változásait találták. Összehasonlításképp: a gép mindössze néhány másodperc alatt majdnem annyit esett, mint a Pisai ferde torony magassága, ami 57 méter.
A vizsgálat szerint a repülőgép normál módon közlekedett, amikor valószínűleg „fejlődő konvektív (hőáramlás) tevékenység” területe felett repült át. A gravitációs erő gyors változásai okozták az 54 méteres magasságcsökkenést.
A jelentés szerint miután a légiutas-kísérők jelezték a pilótáknak, hogy többen megsérültek a fedélzeten, úgy döntöttek, hogy leszállnak Bangkokban. A jelentés szerint körülbelül 17 perccel a turbulencia után a pilóták képesek voltak „37 000 lábról irányított süllyedést” végrehajtani.
A vizsgálatot még folytatják. A Singapore Airlines közölte, hogy együttműködik a nyomozókkal, és támogatást nyújt az érintett utasoknak és személyzetnek, beleértve az orvosi és kórházi költségeket is. (BBC)