A Népszava május közepén számolta ki, hogy minden harmadik nagyvárosi polgármesterjelölt használ gyerekeket a kampányához a Facebookon. Azóta volt egy békemenet is, ahol a kormánypártok a Nemzeti Színház műsora keretében használtak fel gyerekeket a kormányzati üzenet terjesztésére.
Kedden megírtuk, hogy a nagykőrösi fideszes polgármesterjelölt, Körtvélyesi Attila a város tűzoltóságának rajzpályázatának nyerteseit díjazta, az erről készült felvételeket kitette a Facebook-oldalára. A szülők nem adtak hozzájárulást. Szerdán a 24.hu számolt be arról, hogy elmarasztalta a Nemzeti Választási Bizottság a sukorói fideszes polgármestert, mert a szülök tudta és beleegyezése nélkül vezényelt ki általános iskolás tanulókat a Fiatalok Háza átadó ünnepségére, ahol beszédet mondott.
A hírek megjelenése után több gyerekekkel foglalkozó civil szervezet is felhívást intézett a kampányoló politikusoknak, hogy ne használják a gyerekeket kampánycélra - vagyis fejezzék be a „politikai pedofíliát”.
De miért szeretik annyira használni a politikusok a gyerekeket a kampányban és mit üzennek ezzel a választóiknak? Erre kerestük a választ Farkas Xénia a Társadalomtudományi Kutatóközpont tudományos munkatársával, aki több tanulmányában is foglalkozott kampánykommunikációval.
Támogasd a munkánkat, csatlakozz a Körhöz, hogy elérd az exkluzív tartalmainkat!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!