A 2007-ben épült, azaz idén tizenhét éves Kőröshegyi völgyhíd 38 úgynevezett sarujából három erősen elhasználódott, azokat ki kell cserélni. Ezek a saruk a hídnak olyan speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását.
Az országos gyorsforgalmi úthálózatot kezelő koncessziós cég, az MKIF azt közölte, hogy „a nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet”, részben azért, mert a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől, „vagyis gyakorlatilag kiemeljük a helyéről a hidat”.
Emiatt jövő hétfőtől, szeptember 2-től várhatóan két hétre teljes egészében le kell zárni a Kőröshegyi völgyhidat. A cég közölte, hogy a nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezte „a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében”.
A pályazár idején
Vagyis nagyjából 20-25 kilométeren kell a 7-es főutat használni az M7-es helyett.
Az MKIF közleménye szerint az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartott hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelésekből derült ki a három, egyenként közel tíz tonna tömegű saru hibája. Megjegyezték ugyanakkor, hogy a híd biztonságos, jó állapotban van, valamint közölték azt is, hogy a saruk cseréjével egy időben négy helyen a teljes keresztmetszetben felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.