Folyamatosan sírt egy gyerek a repülőn, ezért két idegen bezárkózott vele a mosdóba, és addig nem engedték ki, amíg abba nem hagyta – írja a CNN. Mindez Kínában történt, az esetről videó is készült, ami azóta heves vitákat váltott ki arról, hogy hogyan kell kezelni a feldúlt gyerekeket nyilvános helyeken.
A nagyjából egyéves kislánnyal még augusztus 24-én zárkózott be két nő egy fedélzeti mosdóba a Juneyao Airlines Kujjangból Sanghajba tartó járatán.
A sztori a héten terjedt el, miután a két érintett nő egyike közzétett egy videót, amiben hallható, ahogy azt mondják a kislánynak, hogy
„Nem engedünk ki, amíg nem hagyod abba a sírást”.
Amikor a gyerek abbahagyta, a videót készítő nő felkapta és azt mondta neki: „Ha még egyszer zajt csapsz, visszajövünk (a mosdóba)”. A kislány a nagyszüleivel repült, és a közel háromórás út alatt megállás nélkül sírt – jelentette a légitársaság hétfőn közleményben. A két utas a nagymama beleegyezésével vitte ki a gyereket a mosdóba, azért, hogy „megneveljék” – írták.
Egy nappal később, miután egyre több kritika érte, a légitársaság ügyfélszolgálati részlege bocsánatot kért az incidensért, majd elmondták, hogy elítélik a két utas viselkedését – írja az állami Southern Metropolis Daily.
Az egyik nő később arról írt, hogy csak a többi utas számára próbálta biztosítani a „nyugodt repülést”. A bejegyzés jelentős nemtetszést váltott ki, sok közösségimédia-felhasználó szívtelenséggel és a gyerek megfélemlítésével vádolta meg, illetve aggodalmukat fejezték ki, hogy az eset negatívan befolyásolhatja a gyerek mentális egészségét. A videót azóta törölték.
Több kínai állami médium is „helytelen” viselkedéssel vádolta a két nőt, és „nagyobb megértést” követelt a nyilvánosságtól az érzelmeiket kontrollálni nem tudó kisgyerekek iránt.
Az elmúlt években rendszeresen jelennek meg panaszok a kínai közösségi médiában arról, hogy kisgyerekek sírnak repülőjáratokon és vonatokon, és sokan vádolják a szülőket azzal, hogy nem tesznek eleget a gyerekeik „megfegyelmezése” érdekében.