El kell halasztani az ügyfélkapu megszüntetését a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete szerint

belföld
december 05., 11:22

„Az ügyfélkapu megszüntetését el kell halasztani!” címmel adott ki közleményt a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE). Azt írták, hogy „a jogalkotó nem engedi a Digitális Magyarország Ügynökségnek (DMÜ), hogy elhalasszák az ügyfélkapu 2025.01.15-én éjfélkor való megszüntetését. Az ügyfélkapu+ kötelezővé tételére állítólag azért van szükség, mert az eddigi egyfaktoros (login+jelszó) belépés állítólag »kevés«, bár erre bizonyítékot nem mutatott senki”.

Az MKOE szerint eközben az IDOMSOFT Zrt. még csak most, 2024. december 4-én írt ki pályázatot az ügyfélkapu helyébe lépő ügyfélkapu+ második faktorának a bővítésére. Az eddig használatban lévő QR kódos, authentikátoros második faktor kapcsán ugyanis felmérés készült, ami valószínűleg lesújtó eredményt mutathatott: alig vannak, akik értik, hogy az állam mit követel meg tőlük az elektronikus ügyintézéshez.

Az MKOE tapasztalatai szerint az állampolgárok még az authentikátor kifejezést se értik, a QR kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják. Ezért dönthetett úgy a DMÜ irányítása alatt álló IDOMSOFT Zrt., hogy bővíti a második faktort egy emailes bejelentkezéssel, amire még csak most írták ki a pályázatot. A pályázat részletei és a specifikáció az EPR oldalán jelent meg.

A közlemény szerint bár ígéretet kaptak, hogy a pályázat kiírása előtt lesz egyeztetés, arra ahogy írják, ezek szerint már nem volt idő. Szerintük ez is mutatja, hogy az ügyfélkapu megszüntetése elkapkodott lépés, azt el kell halasztani. (MTI)