Hosszas vita után végül simán elfogadták a főváros költségvetését

december 18., 14:45

Jönnek a pályaudvarok

Vitézy az előterjesztő, ő kezdi a hozzászólást. Korábban élesen bírálta már a tervet (ingatlanpanamának nevezte azt), amit a Parlament kedden szavazott meg. Orbán kiállt mellette, azzal érvelt, a pályaudvarok épületeinek fejlesztésére nincs pénze az államnak, és igenis lesznek garanciák.

Vitézy a közgyűlésben arról beszél, Rákosrendezővel ellentétben itt nem tudni, hogy ki jelenik meg a rozsdaövezetekben, és egy 7 oldalas pályázat ismert csak.

photo_camera Fotó: Németh Dániel/444

A pályázók ellenérték nélkül jutnak majd hozzá az értékes területekhez (a pályaudvarok épületéhez és környékéhez), 99 évre. A projektcégekben legfeljebb 10 százalék lesz a köztulajdoni részarány.

Vitézy javaslata arról szól, kezdeményezzék a kormánynál, hogy vonja vissza a pályázatokat.

Böröcz László (Fidesz) arról beszél, az ügy politikai csatározás kellős közepébe került, függetlenül a valóságtól. Ez a pályázat senkit nem kötelez semmire, és itt sem ismertek a részletek. Szerinte nem arról van szó, hogy kikerülne az állam tulajdonából a terület. Egyelőre várják a beruházók elképzeléseit. Lesznek egyeztetések a kerületekkel és a fővárossal, ezért nem rohanna előre. Helyesek a szempontok, amiket Vitézy leírt, de még korai erről beszélni.

photo_camera Vitézy javaslatának részlete

Molnár Dániel (Tisza) szerint az állampárt közvagyont elherdálja, és felszólította a Fidesz, hogy ezt fejezze be.

Gulyás (Fidesz) szerint az elkótyavetyélésre példa a Westend. Ha a konstrukció létrejön, a projektcégben résztulajdonos lesz a MÁV, minden évben bevétele lesz ebből az államnak és a kerületeknek is. Miután még nem ismertek a konkrétumok, a levegőben vagdalkoznak.

Molnár Dániel (Tisza) megkéri Gulyást, mondja már el, mi van a pályázatokban, és reméli, hogy Mészáros vagy Szentkirályi férje részesül majd belőle.