A fedélzetén 181 emberrel leszállás közben szenvedett balesetet egy utasszállító Dél-Koreában. A Jeju Air 7C2216 számú járata, egy Boeing 737-800-as túlfutott a kifutópályán, nekiütközött a repülőtér kerítésének, és azonnal lángra lobbant. Két légi kísérő kivételével valószínűleg mindenki életét vesztette a balesetben.
A 181 embert szállító repülőgép Bangkokból tartott a Dél-Korea délnyugati részén lévő Muan nemzetközi repülőterére. Helyi idő szerint 9 óra 7 perckor (ez magyar idő szerint hajnal egy) a koreai Jeju Air járata leszállás közben letért a kifutópályáról, és nagy sebességgel a kerítésfalnak ütközött a Szöultól 300 kilométerre lévő repülőtéren.
A helyi tévéállomások által sugárzott videókon látható, amint a gép a futóművek kiengedése nélkül próbál leszállni. A gép megcsúszott a kifutópályán, majd egy betonfalnak ütközött, és pillanatokon belül lángokba borult.
A Bangkokból visszatérő repülőgép fedélzetén összesen 181-en tartózkodtak, köztük a személyzet hat tagja. Két thaiföldi állampolgár kivételével az utasok mind dél-koreaiak voltak.
A halálos áldozatok száma idáig hivatalosan 120, de a hatóságok szerint a fedélzeten lévő 181 emberből csak ketten élték túl a balesetet: két légiutas-kísérő, egy 22 éves férfi és egy 25 éves nő, akik a gép hátsó részében voltak. Mindketten megsérültek, de eszméletüknél voltak a mentés idején.
Kettejük kivételével azonban valószínűleg minden utas meghalt. A tűzoltók már a fedélzeten lévők hozzátartozóinak tartott tájékoztatón is bejelentették, hogy nem találtak további túlélőket, és a roncsok állapota alapján csekély a remény arra, hogy továbbiakra bukkanjanak. A gép törzse olyan súlyosan roncsolódott és kiégett, hogy az áldozatok azonosítása is nehéz, és a mentési műveletről már a holttestek keresésére álltak át.
A repülőgép 1:30-kor indult Bangkokból, és a tervek szerint 8:30-kor kellett volna leszállnia Muanban. Az első leszállási kísérlete során az 1-es számú kifutópályán nem tudott leszállni, ezért a pilóta úgy döntött, hogy megszakítja a leszállást, és újra próbálkozik. A második próbálkozásra a futómű meghibásodott, a balesetet a hatóságok feltételezése szerint ez okozhatta.
Az első vizsgálatok szerint a futómű meghibásodásának valószínű oka, hogy a gép madárrajjal ütközött a leszállás előtt, és emiatt a hajtómű meghibásodott. Az egyik utas egy-két perccel a kényszerleszállás előtt SMS-t küldött egy rokonának:
"Egy madár beszorult a szárnyba, és nem tudunk leszállni. Ez most van. Hagyjam itt az utolsó szavaimat?"
A légi katasztrófa okainak felderítésére megindult a vizsgálat. Csve Szangmok megbízott dél-koreai elnök is a baleset helyszínére érkezett, az elnöki hivatal pedig rendkívüli ülést hívott össze.