Mit keresett a Dózsa György úti Mercedes sofőrjének embere Rogán Antal csepeli konzultációs fórumán?
- Egy csapat különös biztonsági ember védte Rogán Antal és Németh Szilárd csepeli lakossági fórumát.
- Egyiküket K. Konrádnak hívják, ő a csepeli fórumot őrző biztonsági cég ügyvezetője.
- A Dózsa György úti balesetben érintett M. Richárd és K. Konrád ellen ugyanabban az ügyben folyt titkos nyomozás az év elején.
- Korrupt rendőrök segíthettek nekik megszerezni egy nagy értékű autót.
- Noha mindkettőjüket lehallgatta a titkosszolgálat, egyelőre nem látszik, hogy felelősségre vonnák őket.
- Nem tudtok most odamenni a miniszter úrhoz.
- Miért ne tudnánk odamenni? Bocsánat, önök most milyen minőségben mondják azt, hogy nem mehetünk oda?
- Biztonsági szolgálattól vagyunk, nem tudtok most odamenni.
- A miniszter biztonságát védik?
- Igen, úgyhogy most légy szíves ne menjetek oda.
Ez a párbeszéd múlt pénteken játszódott le Csepelen, ahol Rogán Antal propagandaminiszter és Németh Szilárd Fidesz alelnök tartotta a nemzeti konzultáció utolsó lakossági fórumát. Az eseményt a Készenléti Rendőrség emberei mellett egy csapat különös biztonsági ember is védte, ők próbálták megakadályozni, hogy Fábián Tamás, az Index riportere kérdéseket tegyen fel a fórum előtt Rogán Antal miniszternek. Miután a testőrök feltartóztatták, az indexes riporter átkiabált a miniszternek a biztonságiak feje felett, hogy tényleg az ő emberei-e. Rogán erre azt mondta, hogy nem, így végül mégis oda tudott menni hozzá.
Rogán Antal (nyíllal jelölve), és a miniszter megérkezésétől kezdve őt védő K. Konrád (bekarikázva) múlt pénteken a csepeli lakossági fórumon az Index videofelvételéből kivágott képkockákon:
Rogán Antal titkárságán a 444 biztonsági emberekkel kapcsolatos kérdésére azt közölték, hogy a miniszter „soha nem alkalmazott biztonsági szolgálatot, illetve testőrt sem (...) az eseményen meghívott vendégként vett részt, minden egyéb a rendezvény szervezőinek döntése volt.”
A 444 is forgatott a helyszínen, a mi felvételeinken látszik, hogy a rendezvény mellett készülődő biztonsági őrök egy német rendszámú fehér Mercedesből pakolnak. A képet kimerevítve és felnagyítva látható a rendszámtábla alján lévő felirat. Ez egy német vállalkozás honlapjának címe, a cég luxusautók tartós bérbeadásával foglalkozik Magyarországon. A biztonsági emberek pont ugyanannak a cégnek a kocsijával érkeztek, mint amelyiknek szintén német rendszámú fehér Mercedesét M. Richárd vezette a három hete tragikus Dózsa György úti baleset idején.
Ez még akár lehetne véletlen egybeesés is.
Az Index videóján viszont egy pillanatra látszik a riportert megállító biztonsági ember kitűzője. A képet felnagyítva kiolvasható a cég neve, ez a Swat Privat Group. Az Opten cégadatbázisából kiderül, hogy ennek a Gyálra bejegyzett vállalkozásnak az ügyvezetője egy bizonyos K. Konrád. A helyszínen készült felvételek tanúsága szerint K. Konrád volt, aki a rendezvény alatt Rogánt kísérgette, és személy szerint ő próbálja akadályozni az Index riporterét is.
A Rogánt kísérő K. Konrád és a Dózsa György úti balesetben érintett M. Richárd ellen az év elején ugyanabban az ügyben folytatott titkos nyomozást a korrupt rendőrök lebuktatására létrejött Nemzeti Védelmi Szolgálat. A 444 birtokába jutott rendőrségi, ügyészségi és titkosszolgálati dokumentumok szerint M. Richárd, K. Konrád és társaik feltehetően egy korrupt rendőrtiszt elleni titkos nyomozás során kerültek a hatóságok látókörébe 2017 elején. K. Konrádot “Izom” M. Richárdot “Gyurma” fedőnéven ismeri a magyar titkosszolgálat.
A felszolgálónak súgták meg, hogy ki lopta el az autót
Február elején a III. kerületben elloptak egy nagy értékű Audi sportautót, amit előző nap Németországból hoztak be Magyarországra. Az importőr egy luxusautók tartós bérbeadásával foglalkozó német cég. M. Richárd közösségi oldalain sok fotón látható ilyen, német rendszámú sportkocsi, illetve a német cég logóját viselő autószállító. A hatósági dokumentumok úgy fogalmaznak, hogy Gyurma „üzleti kapcsolatban” áll a német vállalkozással.
„M. Richárd elhatározta, hogy a német üzlettársától eltulajdonított gépjárművet megszerzi [visszaszerzi], ha kell erőszak alkalmazásával is.”
Ez olvasható a Budapesti Nyomozó Ügyészség egyik indítványában. Ennek a német vállalkozásnak a jelzése szerepelt azon a fehér Mercedesen is, amit Gyurma Dózsa György úti baleset idején vezetett, és azon az autón is, amiből a Rogán fórumát védő biztonságiak pakoltak.
Az Audi eltűnése után kevesebb, mint két héttel egy férfi sétált be az egyik belvárosi olasz étterembe, és az egyik felszolgálónak azt mondta, tudja, hogy ki lopta el az autót. A cégbírósági adatok szerint az éttermet működtető cég ügyvezetője M. Richárd, akit a személyzet azonnal értesített a különös látogatóról, aki a feltételezett autótolvaj nevét, és a kocsijának a rendszámát is elárulta. A férfi később telefonon is beszélt M. Richárddal az ügyről, de a saját nevét akkor sem mondta meg.
A hatósági dokumentumok arról írnak, hogy az étterembe látogató férfi rendőr lehetett, erre jutott a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat szerint maga M. Richárd is.
„Gyurma biztos abban, hogy a »csávó«, aki információkat adott a lopás elkövetőjéről, az rendőr vagy üzlettárs. (...) Gyurma biztos volt abban, hogy a férfi a »matek« (jutalom) miatt telefonált, de a fickó nem kért pénzt, viszont elmondta, hogy ismeri Gyurmát látásból, és majd egyszer találkozni fognak”
Törvénytelen segítség a rendőrségi felderítéstől
Egy nappal ezután a Készenléti Rendőrség Különleges Ügyeket Felderítő Főosztályának egyik tisztje információkat kezdett gyűjteni a férfiról, akit az ismeretlen éttermi látogató az Audi ellopásával vádolt meg.
Kihasználva hivatali helyzetéből adódó ismertségét (...) jogtalanul bűnügyi információkat szerez meg M. Richárd és társai részére (...) aki ezáltal meggyőződött arról, hogy előélete alapján K. K.-nak [az étteremben autótolvajként megnevezett férfinek] lehet köze a lopott gépjárműhöz.
A többi között ez szerepel a dokumentumokban M. Richárd rendőrségi kapcsolatáról, akit egyébként 2015-ben még kitüntettek „kiemelkedő szakmai tevékenységéért”.
A rendelkezésre álló adatok alapján feltehető, hogy M. Richárd és társai rendvédelmi kapcsolatuk segítségével jutottak el a feltételezett autótolvajhoz, illetve rendvédelmi kapcsolatuk segítségével kísérlik meg visszaszerezni a járművet. (...) Jelen adatok szerint a feltételezett tolvajt M. Richárd megbízottja személyi szabadságban korlátozhatta. M. Richárdhoz és kapcsolataihoz erőszakos cselekmények köthetők
– foglalja össze a történteket a Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) lehallgatást elrendelő határozata.
A Gyurmáékat bűnügyi információkkal segítő rendőrtiszt ellen hivatali visszaélés bűntette miatt indult eljárás. Az rendőrtiszt érintettségével kapcsolatos kérdésünkre nem kaptunk érdemi választ sem a rendőrségtől sem az ügyészségtől.
Menekülés közben szanaszét vágta magát
A rendőrségi kapcsolat információinak segítségével aztán Gyurma, azaz M. Richárd megbízásából Izom, azaz K. Konrád kapta el a tolvajt.
M. Richárd (Gyurma) megbízza H. A-t, hogy keresse fel a feltételezett tolvajt, és bizonyosodjon meg róla, hogy tudomással bír a gépjárművek hollétéről. (...) H. Attila , hogy a kérést teljesítse felvette a kapcsolatot K. Konráddal (Izom), aki ezt követően két társával elkapta a feltételezett tolvajt, aki ismeretlen módon megtörtént fenyegetés hatására közölte, hogy a keresett jármű már Szlovákiában található.
Egészen pontosan így számolt be telefonon az akcióról Izom Gyurmának:
„Ma hajnalban elkaptuk a lakásán. Futott ki az izén.. a... a…. a lakásba át akart ugrani a kerítésen, úgyhogy szanaszét vágta magát. Ezek után az ember elvitte a balhét, és azt mondta, hogy tudja, hogy hol van a kocsi, és a visszaadás holnap reggelre megtörténhet”
Az "elkapásban" tehát Gyurma, azaz M. Richárd személyesen nem vett részt, előtte az kérte az embereitől, hogy "bánjanak finoman” a feltételezett tolvajjal, amíg ki nem derül, hogy tényleg tudja-e, hol van az autó.
Később is Izom, azaz K. Konrád jár el a kocsi visszaszerzése érdekében. A hivatalos dokumentumok szerint az autót végül pár nappal később a TEK emberei tartóztatják fel Esztergom határában. A gépkocsiban ekkor már K. Konrád ül.
Lehallgatták, de nem gyanúsítják meg
A papírokból az derül ki, hogy a titkos megfigyelés jóval a 2017 februári autólopás előtt, még 2016 őszén kezdődött. Abból, hogy a lehallgatásokat a korrupt rendőrök lebuktatására létrehozott Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) kérésére indították, arra lehet következtetni, hogy az akció fő célpontja nem annyira M. Richárd és csapata, sokkal inkább rendvédelmi kapcsolataik voltak. K. Konrád biztonsági cégében egyébként biztosan dolgoznak leszerelt rendvédelmi dolgozók. Ezzel együtt Gyurmát, Izmot és társaikat önbíráskodás miatt jelentette fel a NVSZ, és emiatt járt el az ügyükben februárban a Budapesti Nyomozó Ügyészség.
Érdekes módon amikor két hete, hónapokkal az M. Richárd ellen tett rendőrségi feljelentés után rákérdeztünk az ügyészségen, hogy hol tart az ügy, azt a választ kaptuk, hogy a személyiségi jogok védelme miatt nem mondhatnak részleteket, de
“a téves sajtóinformációk megjelenésének elkerülése érdekében azonban arról tájékoztatjuk, hogy a kérdezett személy a Budapesti Nyomozó Ügyészségen önbíráskodás miatt folyamatban lévő nyomozásnak nem gyanúsítottja.”
Nem látszik, hogy ebben az ügyben felelősségre vonnák akár K. Konrádot, akár M. Richárdot.
„A tulajdonos, akitől ellopták a gépjárművet, két hétre bízta meg a cégünket magánnyomozással, hogy kezdjük el felderíteni a kocsit. Két hétig nyomoztunk, mire a kocsit sikerült visszakapnunk. Nem tudom, hogy ki jelentett volna fel [önbíráskodás miatt], minket erről egyáltalán nem tájékoztattak.”
Ezt K. Konrád mondta a 444-nek az ügyről. Rákérdeztünk arra is, hogy cége pontosan milyen megbízás alapján védte Rogán Antal és Németh Szilárd csepeli lakossági fórumát. Erre K. Konrád azt mondta:
„Ne haragudjon, de a szerződéseinkkel kapcsolatban nem tudok semmilyen felvilágosítást adni.”
Többször is próbáltuk elérni M. Richárdot telefonon és a Facebook oldalán, de a mobilja ki volt kapcsolva, és a neki írt üzenetünkre nem válaszolt.
Az ütközés után letarolta a trolimegállót
M. Richárd, azaz Gyurma vezette három héttel ezelőtt azt a német rendszámú fehér Mercedest, ami a Dózsa György úton egy Citroennel karambolozott. A baleset körülményeiről kevés biztosat tudni, a rendőrség a 444 kérdésére azt sem árulta el, mikorra várható szakértői jelentés az ügyben.
Az egyértelmű, hogy az ütközésnek óriási ereje volt. A Citroenben utazó két férfi meghalt, egy harmadik társuk életéért még küzdenek az orvosok. Az ütközés ereje miatt a Citroen lerepült az úttestről, és a közeli buszmegállóba csapódott. A mentőknek öt embert kellett ellátniuk a helyszínen.
M. Richárd a baleset után a tévében és az újságokban arról beszélt, hogy a telezöldes kereszteződésben a Citroen kanyarodott ki szabálytalanul elé.
„A külső sávból kielőztem egy BMW-st, így kerültem a belsőbe. Láttam, hogy zöld a lámpa és nyomtam egy gázt, de nem padlógázzal mentem. Lehet, hogy túlléptem a sebességet, de nem akarok hazudni, nem tudom, mennyivel mehettem.”
Már a karambol után megjelent, hogy M. Richárd ismert figurája az éjszakai életnek, konkrétan a kecskeméti maffiaper egyik vádlottja volt. A jogerős ítéletről szóló 2007-es tudósítások szerint súlyos börtönbüntetést kapott.
Május 22-én a TV2 Mokka című reggeli műsorában arról beszélt egy közeledési szakértő, hogy akár évekig is eltarthat, amíg kiderül, hogy ki a hibás. A műsorvezető pedig azt a kérdést tette fel:
„Ugye M. Richárdot nagyon sokan támadják több mindenért is. Ebben az ügyben konkrétan igazából neki csak az róható fel, hogy esetleg gyorsan ment, ami szintén még nem bizonyított, egyelőre?”
Ezt a TV2-es adást Gyurma is megosztotta saját Facebook oldalán. K. Konrád biztonsági cégének honlapja a TV2-t és a csepeli önkormányzatot is referenciaként jelöli meg.