Gondolta volna, hogy egy siófoki elkerülő út lesz minden idők legdrágább útszakasza?
A Figyelő szerint igen: a Balatonkilitit az M7-essel elkerülő és bekötő út ugyanis - ha az út árát az út hosszával összevetjük - olyan jelenlegi nagyszabású beruházásokra is ráver, mint a Szolnok-Szajol vasútvonal a maga acélhídjaival (6,4 km 20,6 mrd forintért) vagy az M0-ás és az M1-es csomópont bővítése (2,7 km 6 mrd forintért).
A Siófoki útszakasz bekerülési ára 1,9 milliárd forint, az út hossza - kapaszkodjanak meg egy szalagkorlátban - 420 méter hosszú!
A legendásan drága magyar autó- és vasúti pályaépítészet sosem fukarkodott a térségben szokatlanul drága kilométerenkénti költségekkel: a kétezres évek közepén - míg a horvátok 1,5 milliárd forintokért építették az autópályájukat a hegyekben - a magyarok sík terepen hozták ki ennek akár a dupláját is.
Most azonban egy elkerülő útról beszélünk, amely összeköti Siófok déli részét és kiliti bevásárlóközpontjait egymással, és van hozzá egy Sión átívelő híd is. Ha ezt a pénzt naponta, az arra járó autósoktól 30 éven át (kb. ezzel számolnak a költséghaszon-elemzéseknél) elkérnénk, 28 ezret kellene fizetnie egy darab autósnak az útért (6,5 ezres napi forgalmat várnak).
Azt a tervezőknek sikerült kimatekozni, hogy az út megépítése papíron megtérülő beruházásnak számítson - ilyen volt egyébként annak idején a 4-es metró terve is.
A kivitelezői tendert a Közgép nyerte.
Természetesen nem Magyarországnak kell ezt a horribilis összeget kifizetnie, annyira hülyék nem vagyunk: az Unió finanszírozza ezt is. Az út ráadásul még átadás után is használhatatlan lesz, ez ugyanis a teljes siófoki elkerülő útnak egy szakasza csak.
Még többet az ország legdrágább útjáról a Figyelő eheti számában olvashat. (Figyelő)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.