Még egy hónap, és a Google eladhatja arcképed és neved a reklámozóknak*

gplus1

Ma változott a Google felhasználói szerződése, az újításoknak köszönhetően november 11-től a Google reklámcélra használhatja regisztrált felhasználói arcképét és nevét. Szóval valami olyasmit terveznek, ami már a Facebookon is komoly felháborodást váltott ki - a cég kártérítést fizetett néhány felhasználónak, majd úgy változtatta meg felhasználói szerződését, hogy ezentúl kedvére eladhassa a felhasználókat.

UPDATE: Felhívott a Google magyarországi képviselete. Szerintük szó sincs arról, hogy a Google eladná a felhasználók nevét és fényképét a hirdetőknek, csupán annyi történik, hogy ha valaki a jövőben +1-el valamilyen reklámot, akkor a barátai láthatják a reklám alatt, hogy ő +1-elte azt. Vagyis, csak akkor kerül be egy reklámba a felhasználó, ha előtte direkt odakattintott. És állítólag az egészből egy gombnyomással ki lehet majd maradni.

A megváltozott szerződés szerint a Google azoknak a felhasználóinak használná a legszemélyesebb adatait, akik a Google+-ban lájkoltak (+1-eltek) egy terméket vagy szolgáltatást, vagy akik követik egy cég Google-profilját.

Oké, de mit jelent ez a gyakorlatban?

Azt, hogy ha bármelyik Google-szolgáltatáson lájkolok valamit, mondjuk a Youtube-on egy videót a legújabb Samsung telefonról, másnap már kint lehet az arcképem - vagy bármelyik másik képem, amit a Google-fiókomban tárolok - a New York-i Times square egyik 70x20 méteres videófalán. UPDATE: A Google szerint ez sem történhet meg.

És ezért nem kapok pénzt.

A Google annyiban önmérsékletet tanúsít, hogy csak nagykorú felhasználói képeit lopja és adja el reklámcélokra. Részletek itt. (Via The Atlantic Wire)

* A Google szerint nem is adják el a reklámozóknak a felhasználóik személyes adatait. Ez alatt persze nem azt értik, hogy nem kapnak pénzt, csak hogy nem adják át a reklámcégeknek az információt.