Autógyártásból lesz a rezsicsökkentés

Alig adta ki a KSH, hogy a GDP 1,7 százalékkal emelkedett az idei harmadik negyedévben, főleg az autóiparnak és az ahhoz kapcsolódó beszállító ágazatoknak köszönhetően, Orbán Viktor már bejelentette, hogy az utolsó negyedév még ennél is jobb lesz.  Az MTI által idézett értékelése szerint Magyarország visszakapaszkodott az "első ligába", Közép-Európa jól teljesítő gazdaságai közé.

Mint mondta, minden gazdasági előrejelzés szerint a gépjárműgyártás világméretekben növekedni fog a jövőben. Ezért jó döntés volt, hogy Magyarország nagy hangsúlyt helyezett gazdaságszerkezetében a járműiparra, így ugyanis hosszú évekre garantált a gazdaság bővülése.

A Daimler AG egyébként még 2008. június 18-án jelentette be, hogy Kecskeméten lesz az új gyára. Az persze igaz, hogy a sorozatgyártás már Orbánék alatt, 2012. március 29-én kezdődött.

Orbán szerint nem fellángolásról van szó, hanem arról, hogy az idén megkapjuk a visszajelzést arról, hogy az elmúlt évek magyarországi történései ráállították az országot egy új növekedési pályára. 

Orbán erről azon a sajtótájékoztatón beszélt, ahol bejelentették, hogy a japán Takata cég lgyárat épít Miskolcon, ezzel mintegy ezer új munkahelyet hoz létre. Légzsákokat fognak gyártani itt.

De volt-e szó rezsicsökkentésről? Volt.

Orbán szerint a növekedési számokat le kell fordítani az emberek mindennapjait segítő intézkedésekre. Példaként említette a rezsicsökkentést, a kiskeresetűek adókedvezményét és a gyed extrát. Hozzátette, a gazdaság bővülése akkor ér valamit, ha munkahelyek is származnak belőle, márpedig a magyar növekedés munkahelyteremtő típusú.