Ha látták a Facebook-filmet, akkor talán ismerős lehet az a jelenet, ami az utóbbi időben az egyik legnépszerűbb mobilos chatalkalmazás, a Snapchat körül történik.
Amikor ugye van egy jó startup-vállalkozás, amit már nemcsak a befektetők, de az óriások is megszagolnak, és elindul érte a licit, és akkor igyekszik mindenki kihozni a legtöbbet a bizniszből (Mark Zuckerberget sokáig, sikeresen perelték is kollégiumi társai az alapötlet miatt), bármilyen eszközzel.
Na valami ilyesmi történik a Snapchat környékén is. Kiszivárgott ugyanis, hogy a Facebook 3 milliárd dollárt (kb. 670 milliárd forintot) fizetne az appért. Ekkor a Snapchat igazgatója, Evan Spiegel mondván, hogy ennél többet ér, belengette a Google-nél is, ahol 4 milliárdot ajánlottak.
Ám Spiegelnek ez is kevés volt (885 mrd forintnál járunk), ezért mégsem adják el a Snapchatet ennyiért. Ráadásul az is egy pletyke, hogy a két óriás előtt a kínai Tencet már ajánlott 3-4 milliárd közötti összeget, lehet, hogy ehhez képest már nem tűnt soknak a két amerikai cég ajánlata.
Mindez persze csak pletykákból áll össze, sem a Google, sem a Facebook, sem a Snapchat nem erősítette meg az értesüléseket.
Az erről cikkező Valleywag felhívta a figyelmet, hogy hasonló történt akkor is, amikor a Facebook megvette az Instagramot. Az Insta vezetői egy hét alatt behúztak egymillió androidos usert (a meglévő Iphone-osok mellé), így egy hét alatt megduplázták a cég értékét (félmilliárdról egymilliárd dollárra).
Hát ebből is látszik, a szabad piac egy pókerjáték, ahol vannak ászok, kettes párok meg nagy blöffök.
A Facebooknak egyébként elemi érdeke kezdeni valamit azzal a jelenséggel, hogy a fiatalok erősen kezdik hanyagolni a közösségi oldalt, hiszen ott vannak a szüleik is. Erről részletesen írtunk itt, ebben a cikkben pedig remek grafika van arról, hova mennek azok, akik nem a Facebookon lötyögnek egész nap.
A Snapchattel ezért nem is az a szándékuk, hogy beépítenék a Facebookba, inkább külön, önálló alkalmazásként használnák ők is. A Snapchaten egyébként nemsokára akkora lesz a feltöltött képek forgalma (napi 400 millió), mint a Facebooknak.
A Snapchat abban hozott újítást a többi hasonló csevegőprogramhoz képest, hogy biztosítja mindkét fél számára a biztonságot: az egymásnak elküldött képes üzenetek törlődnek, ha pedig screenshotot készítene a fogadó, azt jelzi a küldőnek. (TheVerge/ValleyWag/BetaBeat)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.