A Belügyminisztériumtól is milliókat kap a Fidesz-frakció kedvenc újságírójának cége

A magán- és az állami szektorból elnyert megrendeléseket mindig tisztességesen, színvonalasan és a piaci árnál többnyire olcsóbban teljesítjük.

Ezt Huth Gergely, a Gerilla Press Kft. egyik tulajdonosa, és a Polgár Portál felelős szerkesztője írta, amikor állami megbízásairól kérdeztük. A Gerilla Press a Belügyminisztérium adatai szerint 4 különböző projektben összesen 10,6 millió forintos megbízást kap a tárcától.

Rajzfilmen az e-építési napló

Két megbízás kapcsolódik az

elektronikus építési napló bevezetését megelőző népszerűsítő és tájékoztató kampányban való közreműködéshez, kommunikációs feladatok ellátásához.

Itt a Gerilla Press egy 60 másodperces reklámfilmet (rajzfilmet) készített, és népszerűsített, brosúrát és kisebb grafikai munkákat csináltak, tanácsokat adtak a BM munkatársainak, és elkészítették az e-napló Facebook oldalát. A BM megkeresésünkre azt írta, hogy annyira elégedettek voltak Huthék munkájával, hogy az első, 3,4 millió forintos megbízást egy második, 1,4 millióssal egészítették ki, de ezt a második összeget még nem fizették ki.

A videót egyébként itt is meg lehet nézni, de rendszeresen megjelenik a szintén a Gerilla Press által üzemeltetett PestiSrácok.hu oldalon is.

 

Az mondjuk eleve kérdés, hogy mekkora szükség lehet az e-építési napló ilyen megbízásos népszerűsítésére, mert a BM a témában egy teljes dedikált oldalt üzemeltet egy 100 százalékos állami tulajdonú vállalkozáson keresztül.

A 444 videó szekciója egyébként magának a rajzfilmnek az elkészítését maximum 1-1,5 millió forintra taksálta.

Ingyenreklám a PestiSrácokra

Bár nem a most nyilvánosságra hozott szerződések között, de találtunk egy BM-es videót, ami részben szintén a Gerilla Press-hez kötődik.

A kormany.hu Youtube csatornáján ezt a videót összesen 146 ember nézte meg, a PestSrácokén másik 546-an. Itt egymillió forint + ÁFA ütötte a Huthék markát, ebből a pénzből pedig a BM tájékoztatása szerint

"a videót román partner készítette, ám a GerillaPresS Kft. új, professzionális szinkront, és annak rádiókban is leadható változatát is elkészíttette. A Kft. a társadalmi célú reklámfilmet a Belügyminisztérium által jóváhagyott felületek mellett felár nélkül a saját portáljain, így a PestiSrácok.hu nyitóoldalán is elhelyezte és annak Facebook profilján, szponzorált hirdetés formájában terjesztette."

A Gerilla Press a bűnözők visszailleszkedéséért

Huthék kaptak megbízást 6 darab kisfilm elkészítésére a "fogvatartottak társadalomba való visszailleszkedésére nyert uniós pályázati pénzből". Ezért összesen 4,85 millió forintot kap majd a cég, de a BM tájékoztatása szerint a munka csak jövő januárban kezdődik.

Ebben az esetben egyébként Huth cégét 4 másik vállalkozás közül választották ki a munkára. Az emberkereskedelmes és az e-építési naplós megbízásoknál nem volt egyértelmű, hogy hogyan talált egymásra a minisztérium és az újságíró Kft-je.

A BM ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy "ajánlatkérés" alapján választottak ki a Gerilla Press-t, amit szóban azzal egészítettek ki, hogy jó benyomásaik vannak a cégről, és a PestiSrácok portál bűnügyi profilja is jól feküdt a Belügyminisztériumnak.

UPDATE:

Huth Gergely a fentieket azzal egészítette ki, hogy az emberkereskedelmes videót a youtube-ra csak próbaképpen rakták fel. Az a Facebookon 100 ezer feletti nézővel futott, és lement a kereskedelmi tévéken is reklám formájában, eredetileg is ide szánták.