100 milliós bírság a Magyar Éremkibocsátó Intézetnek

2014 április 4., péntek 12:28
21

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Magyar Éremkibocsátó Intézet Kft. megtévesztette a fogyasztókat a különböző érmék értékesítését népszerűsítő kampányában, ezért 100 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor a termékeit népszerűsítő reklámokban a „Magyar Éremkibocsátó Intézet” megnevezést alkalmazta, mellőzve a cégformára történő utalást (kft.), és azt közölte, hogy egyes nemzeti pénzverdék hivatalos forgalmazója, ezzel valótlanul a vállalkozás állami elismertségének látszatát keltette a fogyasztókban.

Ezenkívül megtévesztette a fogyasztókat termékeinek kedvezményes árával és a korlátozott elérhetőségével kapcsolatban is.

A vállalkozás 2012. november 1-től a különböző érméket népszerűsítő reklámstratégiáját teljes egészében a hivatalosság, az állami elismertség látszatára építette. A cég több olyan tartalmi és formai elemet is megjelenített hirdetéseiben, amik a hivatalosság látszatát erősítették, így például:

  • a direkt marketing küldeményeit, televíziós reklámjait közlemény megnevezéssel aposztrofálta
  • a nemzeti pénzverdék hivatalos forgalmazója megnevezést alkalmazta
  • a DM küldeményei borítékján piros-fehér-zöld, nemzeti színű bordűrt helyezett el
  • televíziós reklámjai a kereskedelmi reklámoktól teljes mértékben elütöttek
  • azokkal a hivatalos közleményeket próbálta imitálni.

A versenyhivatal szerint összességében ezzel azt a látszatot keltette a cég, hogy állami „hivatalos” háttere van, tevékenysége a közfeladatok ellátásához kapcsolódik, ami kiemeli más, érméket forgalmazó vállalkozások közül, és bizalmat kelt a fogyasztókban.

A Magyar Államkincstár, majd a Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Pénzverő Zrt. sajtóközleményben határolódott el a Magyar Éremkibocsátó Intézet Kft. tevékenységétől.

A vállalkozás a termékeit kedvezményes áron hirdette és azt állította, hogy a kedvezményes megrendelésre 10 napig van lehetőség, ezzel arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy minél hamarabb rendeljék meg az érméket. A vizsgálat során azonban kiderült, hogy a kedvezményes ár a tájékoztatásokkal ellentétben nem csupán 10 napig volt biztosítva a megrendelők részére, ezzel megtévesztette a fogyasztókat. (MTI)

Update

A Magyar Éremkibocsátó Intézet így reagált a hírre: „A Magyar Éremkibocsátó Intézet Kft. értetlenül áll a Gazdasági Versenyhivatal elmarasztaló határozata előtt és azzal szemben fellebbezéssel él, mivel a cég tevékenysége a hatályos törvényi előírások betartása által jogkövető magatartáson alapul.”

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt