A Riporterek Határok Nélkül is bírálta az Origo főszerkesztőjének leváltását

A nemzetközi újságíró szervezet (RSF) elnökségének szóvivője, Astrid Frohloff szerint

Sáling Gergő eltávolítása súlyos csapás a magyarországi független újságírásnak, és nem jó jel az ország további fejlődését illetően.  

Frohloff szerint a magyar kormány a legutóbbi választási győzelme után nyilvánvalóan újabb kritikus hangokat akar elnémítani, és a civil társadalmat is korlátozni akarja.

Az RSF állásfoglalást kért az Origo tulajdonosa, a Magyar Telekom Nyrt. német anyavállalatától, a Deutsche Telekom AG-től, ami közölte, hogy a személyi változás egy belső szerkezeti átalakítás eredménye, és erre a folyamatra a német társaság nem gyakorolt befolyást.

Az RSF a tervezett reklámadót is bírálta. A szervezet szerint a kormány a tervezett adóval nyomás alá akarja helyezni a kritikus médiumokat. (MTI)