Itt a nagy lehetőség Tarlós Istvánnak, hogy megmutassa, mekkora fő-főpolgármester

Budapest
2014 június 12., 15:19
comments 29

Az Index szerint Lázár János kancelláriaminiszter magához vonta a rövid és középtávú fővárosi EU-s projekteket, így Budapest a következő 7 évben 100 milliárdos forrásoktól eshet el. A lap azt írja, hogy bukhatja a főváros:

  • a 3-as metró felújítását
  • a villamosjármű-beszerzés folytatását
  • a kisföldalatti-járműcserét
  • a 2-es metró és a HÉV összekötését
  • a 4-es metró kelenföldi buszterminálját és P+R parkolóját

A lap szerint egy fővárosi projekt sincs a kormány által elfogadott 2014–2020 közötti közlekedési operatív programban (IkOP). Többen már most Lázár–Tarlós-háborút emlegetnek a Fideszben – írja az Index, ami szerint viszont Lázár csak tárgyalt Tarlóssal, valójában Orbán Viktor elégelte meg, hogy a főváros folyton pénzt kér az államtól.

A legfontosabb projekt így az Index szerint a Szeged–Hódmezővásárhely-villamosvonal lehet. (Csak mondom: Lázár János hódmezővásárhelyi.)

A szegény ember politikai elemzése: Mit lép erre Tarlós, aki 115 nap múlva indul újra a főpolgármesteri székért? Ha ezt az akadályt a kampány alatt legyőzi, nagyot fog nőni a fővárosiak szemében. Arról, hogy a Fidesz beáll-e mögé, a Fidesz július 2-i országos választmánya mondhatja ki – írja az Index. (Index)

Update 18:00

A Miniszterelnökség máris írt a cikkünk nyomán, mégpedig ezt:

„A Kormány számára kiemelten fontosak a budapesti fejlesztések, ezért a Kabinet élt az Európai Bizottság által felkínált lehetőséggel, hogy a fejletlen régiók rendelkezésére álló forrásokat, így például a Hódmezővásárhelyhez hasonló vidéki városok számára elérhető uniós pénzek 3%-át, budapesti fejlesztésekre csoportosítsa át.

A forráselosztás tekintetében elmentünk a falig, ugyanis a brüsszeli szabályok nem teszik lehetővé több fejlesztési forrás felhasználását a fővárosban, más országokhoz hasonlóan. Szlovákia, Lengyelország és Csehország is ugyanazzal a problémával küzd, az Európai Bizottság nem tartja indokoltnak közlekedési projektek finanszírozását a fővárosokban.

A Kormányzat álláspontja szerint egy felelős városvezető ebben a helyzetben egyet tehet, Brüsszelbe utazik lobbizni.”

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.