Mitől lassult egy híres New York-i étteremben 10 év alatt a duplájára a felszolgálási idő?

gasztronómia
2014 július 22., 08:12

Egyre több vendég panaszkodott a manhattani Market Dinerre, mondván, hogy túl lassú a kiszolgálás. Az étterem nem értette, mi lehet a baj, ők mindent ugyanúgy csinálnak, mint tíz évvel ezelőtt, sőt még több embert vettek fel, és egy csomó ételt levettek a menüről, hogy gyorsítsák az üzletmenetet. Felbéreltek egy külső céget, derítse ki, mi a baj.

photo_camera A Market Diner a manhattani Hell's Kitchenben. Forrás: Google Street View

Egy raktárban megtaláltak négy ipari kamerát, amikkel 10 évvel ezelőtt követték az étteremben zajló eseményeket. A felvételeket általában 90 nap után törlik, de ezek szerencsére megmaradtak. Összehasonlították őket az étteremben készült mostani felvételekkel, és kiderült, hogy:

2004. július 1.

  • Tíz évvel ezelőtt az emberek bejöttek az étterembe, és leültek. 45-ből 3-an kérték, hogy máshová ülhessenek.
  • A vendégek 8 percen belül leadták a rendelést.
  • A 45-ből 2 esetben küldtek vissza ételt.
  • Végeztek, fizette, 5 percen belül távoztak.
  • Az étteremben töltött átlagos idő: 1 óra 5 perc

2014. július 3.

  • 45-ből 18 vendég eleve máshová akar ülni.
  • Ahelyett, hogy az étlapot kezdenék tanulmányozni, a mobiljukat babrálják.
  • A pincértől nem rendelnek, hanem azt kérdezgetik, hogyan kapcsolódjanak a wifire.
  • Átlagosan 21 perc telik el, mire rendelnek.
  • Amikor megérkezik a rendelés, percekig az ételt fotózgatják, illetve a pincérekkel fotóztatják magukat.
  • A 45-ből 9 vendég visszaküldi az ételt, mert a nagy fotózgatás alatt kihűlt.
  • Miután végeznek az evéssel, 20 perc telik el, mire kérik a számlát, és további 15, mire hajlandól feltápászkodni az asztaltól.
  • Az étteremben töltött átlagos idő: 1 óra 55 perc

Kapcsolódó sztori: egy izraeli étterem féláron adja az ételt azoknak, akik hajlandók kikapcsolni a telefonjukat.

Részletek és az eredeti hír.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.