Megküldte a parlamentnek a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) éves jelentését, amelyben több korlátozási, tiltási javaslatot tettek a reklámokra vonatkozóan.
Így például jelentősen korlátoznak, sőt akár tiltanák is a 12 éven aluli gyerekeknek szóló reklámokat, véleményük szerint ugyanis:
"a legtöbb gyerek csak 8-10 éves korára ér el arra a pszichológiai érettségre, hogy a reklámokat megkülönböztesse más tv-műsoroktól - a reklám komplexebb megértésére viszont csak a 12 éven felüli gyerekek képesek"
Gyereknek szóló reklámnak pedig sok minden minősülhet, pl.:
"olyan hirdetés, amely gyermekeket céloz, vagy olyan kreatív és vizuális technikákat - pl. rajzfilmfigurákat - használ, amire a gyermekek különösen fogékonyak, gyermeknek szóló reklámnak minősülhet"
A GVH ezen kívül az étrendkiegészítők reklámozását is korlátozná úgy, hogy reklámozásukat a termék előzetes intézményi besorolásához kötné. (Napi.hu)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.