Az EU szerint oké, hogy külön kell fizetni a feladott csomagok után a fapados járatokon

közlekedés
2014 szeptember 18., 09:35
comments 79

Ezt az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága csütörtökön nyilvánosságra hozott ítéletében állapította meg, az egyik spanyol fapados légitársaság, illetve a spanyol fogyasztóvédő hatóság és az egyik spanyol bíróság közötti jogvita után. 

A jogi eljárást egy 2010-ben történt ügy kapcsán indította el egy spanyol állampolgár, aki sérelmezte, hogy a spanyolországi La Corunából Amszterdamba tartó járatra vásárolt jegyének árán túlmenően a Vueling Airlines spanyol légitársaság 40 euró plusz díjat számolt fel a csomagjaiért. Az utas arra hivatkozott, hogy a spanyol törvények értelmében a légitársaságok utasai a jegy árában megjelölt összegen túl semmilyen más költséggel nem terhelhetőek.

photo_camera (MANJUNATH KIRAN / AFP)

Ítéletében az Európai Bíróság kiemelte, hogy az európai uniós jog felülírja az egyes országok nemzeti jogalkotását.

"A csomagok feladása nem elkerülhetetlen, ugyanakkor előre jól bekalkulálható eleme az utazásnak, és ennek díja nem más, mint plusz költség egy kiegészítő szolgáltatásért"

- szól az indoklás.

A bíróság arra is utalt, hogy az európai fapados légitársaságok többsége már hasonlóan jár el, azaz plusz összegeket számol fel a feladott csomagok után, ami az utasok egy részét arra ösztönzi, hogy takarékossági okokból csupán egy kézitáskával induljanak útnak. Ezt a körülményt figyelembe véve az egyes utas csomagjainak szállítása a légitársaság részéről nem kötelező feladat.

A fapados társaságok ugyanakkor a kézipoggyászt nem fizettethetik meg külön, az ugyanis mindaddig "kötelezőnek" minősül, amíg nem lép túl egy bizonyos méretet, zárul az ítélet. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.