A kortárs opera halott

MŰVÉSZET
2014 október 31., 20:54
comments 91

Suby Raman zeneszerző és programozó átnézte a New York-i Metropolitan Opera teljes adatbázisát, és elég érdekes grafikonon ábrázolta az eredményeket.

Október 20-án mutatta be a Metropolitan a Klinghoffer halála című kortárs darabot, amelyik jelentős vihart is kavart, sokan antiszemitizmussal vádolták az operát. Most ebbe ne menjünk bele. Ramant mindössze az érdekelte, hogy milyen gyakorisággal tűz műsorára kortárs operákat a világ egyik legjelentősebb operaháza, tehát hogy mennyiben reflektál a mai világra a műfaj csúcsintézménye.

Mondjuk nem teljesen értem, hogy miért ne lehetne egy régi darabbal a máról beszélni. Mindenesetre ha megnézzük, hogy az előadások hány százaléka volt olyan opera, amelyik 50 éven belül született, akkor brutális zuhanást látunk.

opera_1

Raman szerint mindenesetre az opera 1970 óta nem kortárs művészeti forma. (via Raman tumblr blogja és Washington Post)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.