Az RTL Klub bűnben fogant, erkölcstelen, és szétveri a magyar családokat

Az állami tévé folytatja az „ellenzéki” média ostorozását. Az MTVA vasárnap este a Lényeg című műsorában (pontosabban: „elektronikus jegyzetfüzetének 123. lapján”) 11 perces riportban ment neki a több mint 17 éve elindult RTL Klubnak. A Lényeg lényege:

  • az RTL Klub bűnben fogant,
  • tönkreteszi a magyar családokat,
  • erkölcstelenül gazdálkodik,
  • és persze kritikus a kormánnyal szemben.

„Szórakoztatás mindenek felett. Óriásbüntetésekkel, félnapos elsötétítésekkel”

– kezdődik a gigariport, aminek az apropója: az RTL Klub különféle adóelkerülési technikákkal a 6,6 milliárdos adózás előtti eredmény után elkerüli a társasági adó bevezetését.

Ártó szellem a kezdetektől

A Lényeg szerint már a Horn-kormány alatt, 1997-ben elnyert sugárzási jogok elnyerése is gázos volt: a társaság a frekvenciára formailag szabálytalan pályázatot adott be, ezt a bíróság ki is mondta 1999-ben, de az Írisz Televízió, aminek a frekvenciát meg kellett volna kapnia, váratlanul kivonult az országból. Erről egy archív felvételen az a Lomnici Zoltán, a Legfelsőbb Bíróság akkori elnöke beszélt, akinek az MTV évekkel később kitakarta a fejét.

Támadások a magyar gógyi ellen

„Az RTL Klub a szórakoztatást tartotta legfontosabb feladatának”, folytatja a Lényeg, de „a médiakutató”, Antal Zsolt, a Századvég Alapítvány Médiaműhelyének alapítója, a Pázmány egyetemi docense szerint ez csak hátránnyal járt. Mint mondta, emiatt csökkent a tartalom minősége, egyre kommerszebb, egyszerűbb, sokszor lebutított tartalom került a nézők elé, és ez „a kutatók szerint is” a nézők elbutításához vezetett.

A szakember

Botrány: kicserélték az anyukákat!

A riport szerint ez a magatartás folyamatossá vált, és

a csatorna olyan társadalmi modelleket és értékeket is meg akart változtatni, mint a család és fontossága.

Például, amikor 2004-ben egy műsorban két családban kicserélték az anyukákat – mondta Székely Hajnalka, a Nagycsaládosok Országos Egyesülete elnöke, aki szerint

a valóságshow-k megnehezítik a gyereknevelést, mert egy hamis képet mutatnak a „való világról”, és azt sugallják, hogy valaki tanulás és munka nélkül is előrébb juthat, ha érdekes vagy az átlagtól eltérő életet él.

A szakértő

Az RTL Klub számos műsorát megbüntette a médiahatóság – a riport szerint hétszer(!!!) jogerős bírósági végzés szerint megszegték a médiatörvényt. A „balliberális kormány” 2005-ben mégis csak az inflációval növelt összeggel hosszabbította meg a 10 éves koncessziós jogot, nem pályáztatott újra. A Lényeg szerint több pénzt kellett volna követelni az időközben megnövő reklámbevételek miatt.

Erkölcstelen Tv

De ez még mind semmi: a csatorna folytatta a botrányos műsorok sugárzását. 2010-ig mégis csak elsötétítéssel élt a médiahatóság, 2009-ben a Mónika Show pedofil tartalma miatt rekordidőre, 12 órára sötétítették el a csatornát. 2011-ben pedig – döntően a Való Világ miatt erkölcstelen tartalma miatt – összesen 319 millióra büntették. Idén 49 milliós büntetésnél tart – ezt főleg az Éjjel-nappal Budapest hozta össze. Az RTL a Lényeg összesítése szerint így áll a többi tévéhez képest:

rtl klub büntetés

Túl sok a pénzük, tejeljenek!

A Lényeg ezután ért el a lényegig: az RTL Klub kapja a teljes hazai reklámköltés 15 százalékát, 2012-ben és 2013-ban mégsem fizettek társasági adót – azt az MTV itt kénytelen elismerni, hogy egyébként legális könyvelési trükkel.

Erről Barcza György, a Napi Gazdaság főszerkesztője beszélt, aki szerint ez a húzás jogszerű volt, de erkölcstelen. Barcza György – aki a lap élére a Századvégtől került – már csak tudja, miről beszél, hiszen az ő lapja közölt leleplező cikket az RTL vezetőinek nagyon magas keresetéről. Igaz, kiderült, hogy elnéztek három nullát, a vezetők nem 1,6 milliárd forintot, hanem csak 1,6 milliót kaptak. A lap ezt nyomdahibára majd technikai hibára fogta. Barcza később így kommentálta azt, hogy Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója kommentben kiröhögte: „Szeretek tanulni, de nem szeretem, ha kioktatnak. Több alázatot és kevesebb pökhendiséget várnék el attól, aki a magyarok kenyerét eszi és időnként a magyarok segítségére szorul.”

barcza györgy

A kormány az RTL trükközésének akart véget vetni a reklámadóval (amit a csatornára szabott), ami ellen az RTL Klub és anyacége többfrontos harcot indított, és a szokásos gyakorlattal ellentétben az RTL a saját csatornáin is megkezdte a harcot az adó ellen – szól a riport. Közben az egyik cégét már Romániában jegyezte be.

Politizálnak a híradóban!

A Nézőpont Intézet elemzője, Törteli István közölt sokkoló számadatokat az RTL Klub hallatlan ellenkezéséről: júliusban 6(!) csatorna 19(!!!) hírrel foglalkozott a reklámadóval, ebből 8(!!!!!) az RTL műsorán volt tapasztalható. Törteli szerint a csatorna elszakadt a többiektől, és folyamatosan emelkedett a politikai hírek aránya. Ezek a riportok szinte kizárólag a kormány tagjait és környezetét támadták, sokszor azok családtagjait is – mondja a narrátor.

Bencsik Gábor korábbi MÚOSZ főtitkár is beszólt a csatornának, ami szerinte ahhoz igazítja a világszemléletét, hogy milyen adókat rónak rá. (Kapcsolódó anyagunk: L. Simon László szerint a magyar újságírás szörnyű színvonala nem segíti a kormány munkáját, a kormánynak lenne tennivalója ezen a téren.)

A riport azzal zárult, hogy a harc fokozódhat, miután a kormány 40-ről 50 százalékra emeli a reklámadó legfelső kulcsát. Nyilván az RTL Klub miatt.