Az RTL és a kormány háborújáról ír a Financial Times

Durván csökken az RTL-csoport összesített nyeresége. A részvényesek nettó nyeresége 2013 első 9 hónapjában még 535 millió euró (nagyjából 163,7 milliárd forint) volt, 2014 első 9 hónapjában azonban már csak 306 millió euró (93,6 milliárd forint). Ebből 77 millió euró, azaz 23,5 milliárd forint a csoport magyarországi értékvesztése - ezt mutatja be a Financial Times cikke.

Az újság hosszan ír a kifejezetten az RTL-t sújtó reklámadóról is, valamint arról, hogy az adóra válaszul az RTL erősen kormánykritikus, politikai híradó gyártásába kezdett, amit a kormány egész egyszerűen bosszúnak nevez. A jövő évi magyar adótörvények tervezete szerint az RTL-nek ezentúl még több reklámadót kellene fizetnie (a legmagasabb, 40 százalékos adókulcsot 50 százalékosra emelné a kormány). Erre az RTL azt mondta, hogy kifejezetten ellene irányuló intézkedés, hiszen csak ő fog ennyit adózni, de a Financial Times a magyar kormány illetékesét is idézi, aki szerint a TV2 is magasabb adókulcsba kerül.

Az RTL egyik tisztviselője azt mondta:

„Ha egy támadás ennyire brutális, elgondolkozol: ki akarnak túrni a piacról?”

Az RTL csoport nemzetközi vezetői is úgy vélik, hogy az Orbán-kormány az RTL-re szabott, diszkriminatív adóval a médiaszabadságra mér csapást, de azt mondják:

elszántak, és mélyre nyúlnak a gyökereik Magyarországon.