Ennél többet rendszámtábláért ember még nem fizetett

külföld
2014 november 28., 13:52
comments 22

Az Egyesült Királyságban kicsit máshogy mennek a rendszámtáblák, mint a világ többi, logikusan működő országában. Itt is egy állami hatóság állítja ki az összes rendszámtáblát, ügyelve arra, hogy bizonyos sértő szavakat semmiképp se lehessen kiolvasni a betűk és számok kombinációjából. A rendszámtáblák kiadásuk után azonban bizonyos korlátozásokkal szabadon árusíthatók. Csomó brit autósújságban külön rovat foglalkozik a rendszámtábla-apróhirdetésekkel. Az autótulajdonosoknak hagyományosan azok a rendszámtáblák érnek legtöbbet, amik valamilyen módon az autójukra vagy a saját nevükre utalnak.

Ezért is fizetett egy John Collins nevű autógyűjtő/autónepper 518 480 fontot, azaz nagyjából 201 millió forintot a 25 O feliratú rendszámtábláért.

A 25 O azért volt ennyire keresett, mert jól néz ki a világon valaha gyártott legdrágább autókkal, a 10 millió fontot (3,88 milliárd forintot) érő Ferrari 250 GT SWB-vel, a 20 millió fontos Ferrari 250 TR-rel vagy a 35 milliós Ferrari 250 GTO-val. Collins is egy 10 milliós Ferrari 250 GT SWB-re teszi majd a táblát. Az autó korábban Eric Claptoné volt.

Eddig az 1 D rendszámtábla volt az Egyesült Királyság legdrágább rendszámtáblája, az 2009-ben 352 411 fontért (mai árfolyamon 136,7 millió forintért) kelt el.

John Collins, akinek a berkshire-i Ascotban van egy Ferrari-kereskedése is, nem először költött nagyon sokat rendszámtáblára, egy Ferrari 250 Lussóra 130 ezer fontért vette meg a 250 L rendszámot. (Telegraph)

(A címlapi kép a Wikipédiáról van.)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.