Véget vet Budapesten a Wizz Air a poggyászos utasszopatásnak

utazás
2014 december 01., 17:23

Az airportal.hu ír arról, hogy változtat budapesti utaskezelési szolgáltatójával kapcsolatban a Wizz Air. Minderre azért van szükség, mert a cég szerint kiderült, alvállalkozói több esetben nem tettek meg mindent, hogy barátságos és gördülékeny utazási élményt biztosítsanak.

Az okok a poggyászellenőrzésben rejlenek, egész pontosan abban, hogy a Wizz Air járatainál az utóbbi időben egyre szigorodó és sokszor betarthatatlan szívatásokat építettek bele a felvihető csomagokat szabályzó rendelkezésekbe. Emiatt bőven kapott panaszokat a vállalat, ezért most változásokat vezetnek be, és felszólították a földi kiszolgáló partnerüket, a Malév Ground Handlinget, hogy a WIZZ utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát.

És közleményük szerint felkérték a a teljes útvonalhálózatuk "mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereinket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből".

Az elmúlt hetekben több felháborodott blogposzt is született arról, hogy a Wizz Air járatainál a földi személyzet rugalmatlanul szívózik a kézipoggyászok ügyében.

A Wizz Air gépeire 2012 októbere óta kétféle kézipoggyászt lehet felvinni. A maximum 42x32x25cm méretű táskákat továbbra is ingyen, az ennél nagyobb, de maximum 56x45x25cm-es táskákat pedig pár ezer forintos felárért, ha előre jelezzük, a helyszínen ugyanis drágább. És a kritikák szerint a földi személyzet sokszor kifejezetten nem jófej módon kezelte ezt a helyzetet, egy kilógó kerék miatt is sarcoltak.

Közleményben tiltakozott a mulasztással megvádolt BUDPORT, mint írták, csak és kizárólag a Wizz Air által meghatározott eljárásrend szerint és a kézipoggyászokra vonatkozó szabályzat pontos betartása mellett végezte a tevékenységüket.

A légitársaság részéről egyértelmű útmutatást kaptunk arra vonatkozóan, hogy a mérethatárokat tolerancia nélkül betartsuk és az utasokkal betartassuk. Ennek alapján végeztük az utasok előszűrését 2012. november 1-től egészen a mai napig, a Wizz Air szerint eredményesen. A légitársaság a múlt hét folyamán adta át részünkre azt a díjat, a Wizz Air hálózatban végzett színvonalas munkánk kimagasló eredményét méltatja.

- írják.

Az egyik népszerű blogposzt, ami a változáshoz vezethetett, a fapadosinfo-é volt, ezen többek között egy ilyen eset is felbukkant:

Két szemem láttára történt megalázó eset, ami szerintem borzalmas volt: egy család, ahol a gyerkőc kis színes gurulósát azért kellet kidobni (a benne lévő pár holmit meg egy plüsskutyát aztán lealázva, kézben vitték tovább a szülők), mert a becsukott húzókarja túllógott a kereten! A gyerek ezalatt önkívületben ordított, mint akit épp elszakítanak a családjától, a személyzet megsemmisítő közönye mellett. Egy másik egy szemre más sokat utazott gurulós szétcincálása (kerekeinek leszerelése) volt egy térden álló külföldi állampolgár által, aki vörös fejjel saját verejtékében fürdött a mellette álló, bánásmódtól lebénult felesége kíséretében.

 

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.