Úgy tűnt, hogy húsz évvel az átadás után végre simán átvezetik a Rákóczi hídon az 1-es villamost Budára, aminek még a helyét is kihagyták annak idején, de akadt egy kis gond.
A hidat eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra tervezték. Azt viszont most nem vizsgálták meg, hogy viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.
A Népszabadságnak nyilatkozott erről a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. Dorner Lajos szerint meglepő, hogy egy ilyen alapkérdés tisztázását a BKK egyszerűen nem tartotta fontosnak.
A BKK azt jelentette be, hogy januárban átadják az új szakaszt. Avatás viszont most nem lesz. A BKK a csúszást azzal magyarázta, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) kiegészítő hídvizsgálatokat kért. A Népszabadság szerint ez valóban így van, éppen azért, mert a BKK nem végeztetett el például próbaterhelést. Az engedély kiadása előtt pedig tudni szeretnék, hogyan bírja a híd a tervezettnél két-három tonnával nehezebb és gyorsabb villamosokat.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.