Olyan számítógépet épített a Google, ami képes megtanulni, hogyan verje meg az embereket Atari-játékokban

A techóriás még tavaly vásárolta meg a hírek szerint 628 millió dollárért a DeepMind nevű kutatóvállalatot, hogy ők legyenek a cég mesterséges intelligenciával foglalkozó részlege. Ebből az együttműködésből esett ki a projekt, aminek eredményét a Nature publikálta szerdán.

A kutatók összesen 49 Atari 2600-asra írt játékot mutattak meg a számítógépnek, viszont semmiféle instrukciót nem adtak azzal kapcsolatban, hogy hogyan kell játszani a játékokkal. A számítógépnek figyelnie kellett, hogy mi történik a játékban, és megtanulnia magától. Amennyiben valamilyen lépést jól sajátított el, kvázi jutalmat jelentő megerősítést kapott, így regisztrálhatta, hogy jó irányba fejlődik.

A végére pedig a számítógép képes volt 29 játékban megverni emberi ellenfelét, 43 játékban pedig jobb eredményt produkált, mint bármilyen eddig ismert algoritmus. Kifejezetten jól teljesített a Breakout nevű játékban, amit úgyis mindenki ismer. És amivel bárki játszhat a böngészőjében is, ha beírja a Google képkeresőjébe, hogy Atari Breakout.

Probléma csak az olyan játékokban akadt, mint amilyen a Pac Man, ahol előre meg kell tervezni, hogy pontosan hogyan akarjuk a labirintus összes bogyóját összeszedni. A számítógépnek ezzel a tervezéssel akadt problémája, ráadásul szintén korlátja egyelőre, hogy csak a nagyon közvetlen múltban (a másodperc egytizenötöd részében) elkövetett hibákból képesek tanulni. Egyelőre. (BI)