A közmédia szerint 3,5 millióan kapcsoltak vasárnap a megújult M1-re

A Nielsen Közönségmérés szerint március 15-én összesen 3 millió 535 ezer ember kapcsolt a megújult M1-re, hogy lássa a hang-, hallja a kép- és kitapintsa a szaghibákat. Ez azt jelenti, hogy ha ön akár 1-2 percre odakapcsolt a csatornára, mosolygott egyet, majd elkapcsolt, akkor az már 1 fő, és ilyen, az önéhez hasonló főkből van még nagyjából 3 534 999.

A közmédia összes csatornájának elérése a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) közlése szerint március 15-én 12 százalékkal nőtt az előző 10 vasárnap átlagához képest, ezen belül a Duna erősödött legtöbbet, 41 százalékot a korábbi önmagához képest. A 19:30-kor jelentkező híradó több mint 50 perces kiadása 794 ezer nézőt ért el hosszabb-rövidebb időre. Az összes csatornára együtt 5,3 millióan kapcsoltak.

Az MTVA az erről szóló hírben a többi csatorna, így a Duna és a Petőfi tévé aznapi legnézettebb műsorait is kiemeli.

De héka, eddig arról volt szó, hogy tök kevesen nézték az új adókat, nem?

De igen, és ez továbbra is áll. Minden azon múlik, hogyan mérjük. A híradók nézettségét például az ATV úgy hozta le, hogy

az ATV 17 és 22 óra között végig verte az M1-et az összes felnőtt tévé-előfizető körében, pedig az ATV lefedettsége 88, az M1-é viszont 100 százalékos, azaz - az ATV-vel szemben - minden háztartásban nézhető.

És az ATV-nak igaza is van. De a félig üres pohár félig teli, a köztévé így értékelte ugyanezt:

original

És ez a statisztika is igaz, csak itt ugye összeadták az M1 20 híradójának nézettségét, míg más csatornákon tizedannyi híradó van csak.

Koronavírus Hírek, háttér
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.