Havonta 10,5 milliót fizetünk rá a Nemzeti Közlekedési Hatóság autóbeszerzésére

gazdaság
2015 április 15., 10:31

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2015 januárjában tett közzé pályázati kiírást 109 új autó bérlésére. A kiírásban szereplő paramétereknek csak és kizárólag Opelekkel lehetett megfelelni, de még így is több flottaüzemeltető pályázott, mind Opelekkel. A pályázaton végül az EuroFleet Zrt. nyert, igaz, nekik havonta 10 414 851 forinttal többet fizet az NKH, mint amennyit a pályázat végéig kitartó másik ajánlattévő kért volna.

Az NKH azzal indokolta, hogy miért az EuroFleet nyert, hogy nekik gyorsan kellettek az új autók, ezért az értékelésnél az árnál nagyobb súllyal szereplő szempont volt, hogy az ajánlattévők mikor tudják megkezdeni a szállítást.

A vezess.hu szerint ez azért furcsa, mert ha az NKH-nak valóban égető szüksége lenne az új autókra, valószínűleg nem 15 haszonjárművet és 16 nagyobb felszereltségű, vélhetően vezetői autót kérne először.

A legfurcsább pedig az, hogy azért tudja az EuroFleet a leghamarabb szállítani az autókat, mert a cég látnoki módon, már 2014 végén, tehát az NKH kiírása előtt ráérzett, hogy pont olyan Opeleket kell beszerezni, amilyeneket az NKH januárban megrendel majd.

Az NKH beszerzésén egyébként 5 induló volt, ebből hármat kizártak. Volt, akit azért, mert túl olcsó ajánlatot tett. Az EuroFleet vezetője az NKH-nak el is ismerte, hogy a kizártak között az EuroFleet ajánlatánál jobbak is voltak.

„Versenytársaink ajánlatainak érvényessége esetén nem cégünk lett volna a közbeszerzési eljárás nyertese.”

- mondta Csőre Tamás stratégiai igazgató.

Az NKH összesen 375 millió forinttal fizet többet az EuroFleetnek, mint amennyit a másik, versenyben maradt ajánlattevőnek kellett volna.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.