A német autógyár is felszállt a szintetikus dízelüzemanyagok gyártásának vonatára: vízből, széndioxidból és hidrogénből állítanának elő nagy mennyiségben üzemanyagot. És szemben a fosszilis üzemanyagokkal, ez a típus nem járna károsanyag-kibocsátással. A fejlesztés egy drezdai gyárban zajlik, a német megújuló energetikai piac egyik fontos szereplőjével, a Sunfire nevű vállalattal együttműködve. Egy ilyen üzemanyag hatalmas lépés lehetne egy jobb világ felé, hiszen a levegőből kivont széndioxidból állítható elő.
Nem ez az első hasonló szénsemleges üzemanyag-gyártási kísérlet a világban, ami itt igazán izgalmas, hogy az Audi projektjét támogatja a német állam is. Azaz nagyságrendjében és fontosságában is jelentős fejlesztésről van szó.
A tervet méltatta Johanna Wanka is, a kutatás-fejlesztésért felelős német miniszter, aki szerint az e-dízel elterjesztése hatalmas hozzájárulás lehetne a klíma védelméhez és az erőforrások hatékony használatához. Az első öt liter, amit előállítottak, Wanka szolgálati autójába, egy Audi A8 3.0 TDI-be került.
És akármennyire is jól hangzik, hogy vízből és levegőből lehet majd üzemanyagot előállítani, az ipari termelés egyelőre nagyon messze van. A drezdai gyár mintegy 3000 liter üzemanyag előállítására lesz képes a következő pár hónapban.
Most majd az a szakasz jöhet, ahol az Audi kitalálhatja, hogyan lehet kereskedelmi forgalomhoz igazodó mértékűvé fejleszteni a projektet. (Quartz)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.