Közleményben reagált a BKV a Metróért Egyesület a hármas metró járműfelújításával kapcsolatos bírálatára. A tenderen végül a metrókat eredetileg is gyártó Metrovagonmas cég ajánlata nyert, bár ár alapján kedvezőbbnek tűnt az észt Skinest Rail ajánlata.
A BKV szerint azonban hiába tűnt kedvezőbbnek az ajánlat, a kiírás feltételeinek nem felelt meg.
"A BKV két alkalommal is hiánypótlási felhívást küldött a Skinest Rail-nek és felvilágosítást kért az ajánlatukban szereplő nem egyértelmű kijelentések tisztázásának érdekében, valamint több tucat hiányosság pótlását kérte. Ennek ellenére az ajánlat bírálata során meg kellett állapítani, hogy egyes megajánlott konstrukciók, valamint megoldások nem feleltek meg a kiírásnak, továbbá a dokumentációk is hiányosak voltak" - írták.
További hiánypótlásra a törvényi előírások alapján már nem volt lehetőségük, így kénytelenek voltak érvénytelennek tekinteni az ajánlatot, amit a Skinest Rail üzleti titoknak minősített, így a BKV-nak nincs lehetősége a konkrét hiányosságok nyilvánosságra hozására.
Azt azonban elárulták, hogy nem a referenciák hiánya volt a probléma. Olyannyira nem, hogy a Skinest referenciáit elfogadták, és érvényes jelentkezőként kérték fel az ajánlattételre.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.