A Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület, azaz a VEKE kezdettől egy harcosabb civil szervezet volt, ráadásul az egyik legígéretesebb itthon. Míg Vitézy Dávid irányítása alatt mindig vehemensen mentek neki az általuk fenntarthatatlannak vagy ostobaságnak gondolt fővárosi közlekedési elképzeléseknek. De sok minden változott azóta, az alapító és elnökségi tag Vitézy rég távozott a BKK-hoz, a VEKE irányítását pedig még inkább Dorner Lajos vette át, aki egyben Tarlós István főpolgármester tanácsadója is, havi 800 ezerért. És közben a harci felületek is megváltoztak.
Hétfő este a VEKE Facebook-oldalának kezelője, bárki is legyen az, bonyolódott bele az összecsapások legnemesebb fajtájába: kommentelőket gyalázó majd kitiltó klasszikus fórumvitába. A bejegyzés, ami kiváltotta a kommentvihart, arról szólt, hogy érkeznek a török gyártmányú VT-Arriva Mercedes Conecto buszok Budapestre, és hogy ezzel a beszerzéssel sem sikerült a magyar buszgyártást támogatni. Jöttek erre aztán mindenféle kommentek, de a VEKE-oldal kezelőjénél ott szakadt el valami, amikor egyikük beszólt a magyar buszgyártásra:
Majd jött a leghatékonyabb megoldás egy ilyen nézeteltérés kezelésére, a kitiltás:
Volt azért kommentelő, aki megtalálta a közös hangot a hétfő este óriásit menő moderátorral:
De a VEKE Facebook-profilját kezelő ismeretlen hősnek sikerült még a legtökéletesebb netes kommentet is előállítania az este folyamán:
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.