Több hónapos csúszásban van a Széll Kálmán tér felújítása

A tavaly novemberben aláírt vállalkozói szerződés részhatáridői szerint április végére kellett volna végezni a második építési szakasszal, amiben a metrókijárat épületének szerkezetépítési, a támfalépület és az új gyalogoshíd mélyalapozási munkáinak kellett volna befejeződnie, és meg kellett volna épülnie a Combino végállomásának is.

Ez csak mostanra jött össze úgy, ahogy, de szeptember közepére már a harmadik szakaszt is be kellene fejezni, de ahhoz egy hónap alatt kellene végezni 140 napnyi munkával, ami nem valószínű, hogy sikerülni fog – írja a Népszabadság. Addigra kéne meglennie ezeknek:

  • a metrókijárat üvegfalú, legyező tetejű épületének átadása
  • a metrószolgálat visszaköltözése
  • a pékség megnyitása
  • a támfalépület elkészülése
  • a lift beüzemelése
  • az új gyalogoshíd-szerkezet építésének vége
  • a Csaba utcai lépcső burkolatának elkészülése
  • a mozgólépcső beüzemelése
  • az 59-es, 61-es villamosok végállomásának elkészítése
  • a terep rendezése a Várfok utcáig és a XII. kerületi okmányiroda előtt
  • a Sellő szökőkút visszköltözése

A lap szerint a Széll Kálmán tér felújítására 440 napot kaptak a kivitelezők, pedig a BKK eredetileg 2 évvel számolt, de az nem fért volna bele a felújításra kapott EU-s és állami támogatások határidejébe, mert ezekkel legkésőbb 2016 elején el kell számolni.

A BKK szabhatna ki kötbért, de a Népszabadságot nem tájékoztatta erről.

A BKK a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. és a WIS Holding Zrt. alkotta konzorciummal szerződött, és 5,3 milliárdért vállalták a munkát.

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.